برای تعطیلی مدارس نباید به مصوبه هیات دولت در سال ۷۷ رجوع شود؛ منابع علمی را ببینید

برای تعطیلی مدارس نباید به مصوبه هیات دولت در سال ۷۷ رجوع شود؛ منابع علمی را ببینید


به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی که صبح امروز با حضور بهرام عین الهی وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: به دلیل اینکه نظام آموزشی مان کنترل محور است سواد را در لایه اول می دانیم و سواد مان اسمی است و خیلی از مدارس، ما آموزش محور هستند.


وی ادامه داد: مرحله دوم سواد، سواد مفهومی است و فرد علاوه بر خواندن پژوهش هم انجام می دهد تعداد قابل توجهی از مدارس و دانشگاه های ما پژوهش محور هستند نسل سوم سواد، سواد عملکردی است یعنی علاوه بر اینکه فرد می خواند و می داند و پژوهش می کند عمل هم می کند تعداد کمی از مدارس و دانشگاه ها این‌گونه اند اما برترین سواد، سواد چند بُعدی است یعنی فرد علاوه بر همه موضوعات به دیگران هم خدمت می کند و مسئولیت اجتماعی خود را انجام می دهد این مهمترین بخش سواد است امروزه تعداد اندکی از دانشگاه های ما اینگونه است جامعه ما اگر می خواهد به این نقطه برسیم باید از مدارس و به ویژه دوره های پایین تر مدارس شروع کرده و به ان توجه کنیم چراکه این نسل به آینده نگاه می کند.


وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در کتاب‌های درسی در خصوص سلامت بحث های بسیار و مستقل داریم اما صرفا چون برای نمره می خوانند به جایی نمی رسد اما اینگونه طرح ها می تواند به این خلأ کمک کند.باید کاری کنیم که دانش آموزان به سواد عملکردی برسند و مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند همانطور که در همیار پلیس انجام شد. ما به این گونه حرکت ها نیاز داریم.

مدارس تهران فردا و پس فردا تعطیل است
هم اکنون بخوانید


وزیر آموزش و پرورش گفت: بخش دانش آموزی در جشنواره طب ایرانی باعث می شود دانش آموزان پیوند عمیقی با فرهنگ خود داشته باشد.


نوری تصریح کرد: ما ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز از پایه اول تا پایان دبیرستان و حدود ۴ میلیون مهدکودک و پیش دبستانی و بیش از ۲ میلیون معلم داریم و بستر بزرگی در اختیار ما است و باید محتوای مناسب برای این افراد در نظرگرفته شده و در شبکه شاد منتشر کنیم در این تعطیلات ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر همزمان از این شبکه استفاده می کردند و ۱۱ میلیون نفر از این شبکه استفاده می کنند بنابراین می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.


وی درباره تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا گفت: من شاخص های آلودگی هوا را در دنیا دیدیم و بررسی کردم که در دنیا مدارس را تعطیل نمی کنند. سلامت دانش آموز برای ما در اولویت است اما در دنیا کمتر از شاخص ۲۰۰ تعطیل نمی شود بلکه فعالیت بدنی را تعطیل می کنند و ما هنوز به ۲۰۰ نرسیده ایم. در هیات دولت هم این موضوع را مطرح خواهیم کرد. منابع علمی را ببینید نه مصوبه هیات دولت که در سال ۷۷ به تصویب رسیده است نباید جریان علم آموزی که برای ما بسیار اهمیت دارد تعطیل شود.


نوری تصریح کرد: وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش دو رکن مهم و اساسی برای هر حکمرانی هستند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا