۷ پادگان از داخل شهرها خارج می‌شوند

 ۷ پادگان از داخل شهرها خارج می‌شوند


به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان، درباره دوره‌های آموزش حقوقی که برای نیروهای مسلح و فراجا برگزار شده است، اظهار کرد: دوره‌های مختلفی به طور رسمی از سال ۷۶ تاکنون با موضوعات مشخص برگزار کرده‌ایم.


وی با اشاره به اثرات برگزاری این دوره های آموزشی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته پس از برگزاری این دوره ها، شاهد کاهش ۵۰ درصدی ارتکاب جرم در بین نیروهای مسلح هستیم، البته سطح ارتکاب جرم در بین نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی بسیار کم است و همین کارگاه‌های آموزشی و تبیین حقوقی باعث شده کاهش بیشتری نیز پیدا کند.


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: در همین ۱۰ ماهه اخیر بیش از ۳۲۰ هزار تن از نیروهای مسلح در دوره های آموزش حقوقی‌ و قضایی شرکت کردند و اعتقادمان هم بر این است که هرچه این آموزش‌ها بیشتر باشد، قطعا بازدهی و عملکرد نیروهای مسلح از یک طرف ارتقا پیدا می‌کند و پرونده‌ها و ارتکاب جرم از طرف دیگر کاهش خواهد یافت.


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص آخرین وضعیت خروج پادگان‌ها از شهرها گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که قسمت نظامی‌ و رزمی پادگان‌ها حتما به خارج از شهرها منتقل شود، در این باره قانون هم داریم. عزم جدی نیروهای مسلح بر این است که بتوانند پادگان‌های خود را ساماندهی کنند.


وی با اشاره به همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، شهرداری‌ها و شورای شهر برای خارج کردن پادگان ها از مراکز استان‌ها به خارج از شهرها گفت: حدود ۵-۶ پادگان به طور کل از شهرها خارج شده‌اند. پادگان بزرگ و قسمت‌های دیگری هم این طرف و آن طرف شهر بوده و تعداد زیادی هم هنوز وجود دارد که حتما باید انتقال پیدا کنند. مقدمات کار فراهم شده است.

کشته شدن ۴ تن در پی درگیری در یکی از محله‌های رُم
هم اکنون بخوانید


حجت الاسلام پورخاقان گفت: از پادگان هایی که برای خروج آنها صحبت شده و اقدامات اولیه‌شان انجام شده است، تقریبا بعد از زنجان حدود ۷ پادگان دیگر وجود دارد که خروج آنها از شهرها رقم می‌خورد. سعی می کنیم با توافقاتی که بین دو طرف انجام خواهد شد، تا سال آینده این اتفاق رخ دهد.


گفتنی است که پیش از این نیز پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد نیز با تغییر محل به خارج از شهر منتقل شد و در استان یزد نیز در شهرستان مهریز، احداث محل جدید ایستگاه ایست و بازرسی و انتقال پاسگاه شهید مدنی یزد با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آغاز شد.


همچنین به منظور کاهش تصادفات و حل معضل ترافیکی یکی از معبرهای مهم و پر تردد شهرستان زنجان واقع در سه راه پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش و اتوبان ۲۲ بهمن و خیابان سعدی، در سال ۱۳۹۷ بین شهرداری و تیپ مذکور توافق می شود که به واسطه اختلاف در اجرای پروژه کار متوقف شود، لکن در سال جاری در راستای رعایت حقوق عامه، با حکمیت سازمان قضایی نیروهای مسلح اختلاف پیش آمده با مساعدت استاندار مرتفع و نهایتاً معبر مذکور افتتاح شد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا