مراکز علمی و تحقیقاتی به اثرات منفی تعطیلی‌ها واکنش نشان دهند

مراکز علمی و تحقیقاتی به اثرات منفی تعطیلی‌ها واکنش نشان دهند


به گزارش ایلنا، یوسف نوری در نشست اولویت‌های پژوهشی وزارت آموزش ‌و پرورش که به همت پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش و در مدرسه ماندگار دارالفنون تهران برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم پیشرفت‌های خوبی که در نظام تعلیم و تربیت داشته‌ایم، اما کاستی‌هایی وجود دارد، ازجمله این‌که برای اجرای سند تحول، گواهی کیفیت طراحی نکردیم.


وی تصریح کرد: باید بر تربیت‌معلم متخصص متمرکز شود و آموزش تمام دانش روز به معلمان داده شود تا بتوانند از بین این دانش‌ها آنچه مناسب است را به دانش آموزان منتقل کنند.


وزیرآموزش‌وپرورش بابیان این‌که درس نباید برای مدرک و پژوهش انجام شود، بلکه درنهایت همه کارها باید به اجرا برسد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای کودکان باید با در نظرگیری عوامل زمینه‌ای و آینده‌پژوهی انجام شود.


عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم اظهار کرد: انتظار داریم در زمان تعطیلی مدارس، مراکز علمی و تحقیقاتی مانند دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز پژوهشی نسبت به اثرات منفی این تعطیلی‌ها واکنش نشان دهند و خطرات و آسیب‌های این تعطیلات بر دانش آموزان را به جامعه اعلام کنند.


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی تصریح کرد: یکی از وظایف این مراکز گفتمان سازی در حوزه نظام تعلیم و تربیت است و یکی از نیازهای امروز و آینده جامعه، گفتمان سازی در مورد خطرات تعطیلی مدارس برای دانش آموزان و فرایند آموزشی و پرورشی آنان است.


شایان‌ذکر است،  ۱۸ دانشگاه، پژوهشگاه و انجمن‌هایی که مستقیم در حوزه تعلیم و تربیت فعال هستند، در این نشست حضور داشتند.


انتهای پیام/

تاکید وزیر کشور بر تامین امنیت راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + شش =

دکمه بازگشت به بالا