مراکز علمی و تحقیقاتی به اثرات منفی تعطیلی‌ها واکنش نشان دهند

مراکز علمی و تحقیقاتی به اثرات منفی تعطیلی‌ها واکنش نشان دهند


به گزارش ایلنا، یوسف نوری در نشست اولویت‌های پژوهشی وزارت آموزش ‌و پرورش که به همت پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش و در مدرسه ماندگار دارالفنون تهران برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم پیشرفت‌های خوبی که در نظام تعلیم و تربیت داشته‌ایم، اما کاستی‌هایی وجود دارد، ازجمله این‌که برای اجرای سند تحول، گواهی کیفیت طراحی نکردیم.


وی تصریح کرد: باید بر تربیت‌معلم متخصص متمرکز شود و آموزش تمام دانش روز به معلمان داده شود تا بتوانند از بین این دانش‌ها آنچه مناسب است را به دانش آموزان منتقل کنند.


وزیرآموزش‌وپرورش بابیان این‌که درس نباید برای مدرک و پژوهش انجام شود، بلکه درنهایت همه کارها باید به اجرا برسد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای کودکان باید با در نظرگیری عوامل زمینه‌ای و آینده‌پژوهی انجام شود.


عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم اظهار کرد: انتظار داریم در زمان تعطیلی مدارس، مراکز علمی و تحقیقاتی مانند دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز پژوهشی نسبت به اثرات منفی این تعطیلی‌ها واکنش نشان دهند و خطرات و آسیب‌های این تعطیلات بر دانش آموزان را به جامعه اعلام کنند.


به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی تصریح کرد: یکی از وظایف این مراکز گفتمان سازی در حوزه نظام تعلیم و تربیت است و یکی از نیازهای امروز و آینده جامعه، گفتمان سازی در مورد خطرات تعطیلی مدارس برای دانش آموزان و فرایند آموزشی و پرورشی آنان است.


شایان‌ذکر است،  ۱۸ دانشگاه، پژوهشگاه و انجمن‌هایی که مستقیم در حوزه تعلیم و تربیت فعال هستند، در این نشست حضور داشتند.


انتهای پیام/

مهمترین مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا