دورخیز سفرهای بهمن و اسفند به سمت گردشگری مذهبی/ ارایه وام‌های سفر با بهره‌ی ۲ درصدی/ فعال شدن اپلیکیشن سفر اعتباری یزد

دورخیز سفرهای بهمن و اسفند به سمت گردشگری مذهبی/ ارایه وام‌های سفر با بهره‌ی ۲ درصدی/ فعال شدن اپلیکیشن سفر اعتباری یزد


به گزارش خبرنگار ایلنا، شاید این روزها به واسطه سرمای بیش از حد و آلودگی هوا در بیشتر شهرها شاهد کاهش تردد مسافران و درنتیجه سفرها باشیم حال آنکه هر تعطیلاتی می‌تواند محرکی برای رونق سفر باشد. با این وجود مسئولان گردشگری درصدد هستند با ارائه طرح‌های مختلف از حراجی سفر و ارائه تخفیفات مختلف گرفته تا ارائه وام از طریق دستگاه‌های دولتی و… جانی دوباره به بازار سفر ببخشند و این بازار را با استفاده از تعطیلاتی که در بهمن و اسفند در پیش داریم، قبل از رسیدن تعطیلات نوروز، رونق بخشند. 


مصطفی فاطمی (مدیرکل توسعه گردشگری داخلی) با اشاره به طرح‌هایی که برای رونق سفر در آخرین ماه‌های سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده، گفت: هرچند این روزها ضریب اشغال هتل‌های کشور به شدت کاهش یافته اما معتقد هستیم که آغاز امتحانات مدارس و روند ادامه‌دار تعطیلات به دلیل آلودگی هوا و سرمای هوا از جمله عوامل کاهش میزان سفر هستند. با این وجود نباید فراموش کرد که به زودی تعطیلات بهمن ماه آغاز می‌شود و می‌توانیم شاهد بازگشت دوباره رونق به بازار سفر باشیم. 


او با اشار به تحریک بازار برای افزایش تقاضای سفر قبل از آغاز تعطیلات نوروز، گفت: از طریق برخی انگیزه‌سازی‌ها از جمله تخفیفات، کارت سفر و استفاده از تبصره ۱۸ می‌توان موتور محرک سفر را در بهمن ماه روشن کرد. در این میان قردادهای لازم با دستگاه‌های دولتی بسته شده تا بتوانند با استفاده از تبصره ۱۸، وام سفر ارائه دهند و بخشی از سفرها توسط دستگاه‌های دولتی اتفاق خواهد افتاد. این سفرها اعتباری خواهد بود و با استفاده از وام‌های تبصره ۱۸ رقم می‌خورد. 

چطور از دست یک هیولا خلاص شویم/ کتابی برای خواهر برادرهای بزرگتر
هم اکنون بخوانید


فاطمی با توضیح وام‌های سفر که قرار است توسط دستگاه‌های دولتی ارائه شود، گفت: این وام‌ها از ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان برای هر خانواده خواهد بود به این صورت که خانواده‌های دو نفره ۱۵ میلیون تومان و خانواده‌های با جمعیت بیشتر مبلغ بیشتری برای سفر، وام دریافت خواهند کرد. این وام به سرپرست خانواده یا فعالان گردشگری داده نمی‌شود بلکه این وام در کارتی که در اختیار سرپرست خانواده گذاشته می‌شود شارژ خواهد شد و متقاضیان می‌توانند با استفاده از این کارت به صورت مستقیم از اپلیکیشن و سایت‌هایی که به آن‌ها معرفی می‌شود درصدد خرید اقلام سفر خود برآیند. این وام‌ها، کم بهره و با سودی در حدود ۲ درصد خواهند بود. 


به گفته او، رویکرد رونق سفر در این بخش بیشتر به سمت شهرهای مذهبی و زیارتی بوده و عمده قراردادها نیز با هتل‌ها و آژانسهای فعال در این مراکز بسته شده است. در این میان سفرهای بهمن و اسفند ماه بخصوص در تعطیلات پیش رو در این بخش به سمت رونق سفر شهرهای مذهبی خواهد بود. البته اپلیکیشن برخی از شهرها برای فروش سفرهای اعتباری نیز آماده شده که از آنجمله می‌توان به یزد اشاره داشت. به زودی این اپلیکیشن برای فروش سفرهای اعتباری در اسفند ماه آماده بهره برداری خواهد شد. 


مدیرکل توسعه گردشگری داخلی همچنین به طرح «حراج سفر» و ارائه تخفیفات بخش‌های مختلف گردشگری در این ایام اشاره کرد و گفت: تخفیفاتی که توسط بخش‌های مختلف گردشگری اعم از اقامتی و تورها ارائه می‌شود، متفاوت است. باتوجه به آنکه این تخفیفات توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود، متفاوت است. برای مثال؛ تخفیفات در شهرهای سردسیر مانند اردبیل و تبریز تا ۵۰ درصد است. درحالی که این تخفیفات در شهرهای جنوبی کشور و مناطق آزاد که مسافران بیشتری دارند، خیلی کمتر است. درواقع هر مقصد سفر و هر شهر به فراخور نیاز برای جذب گردشگر، تخفیفات خود را ارائه داده است. 

حمله راکتی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ لایحه پشینهادی سناتورهای آمریکا برای افزایش حمایت‌ها از تایوان/ کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی از زمان حمله روسیه به اوکراین
هم اکنون بخوانید


فاطمی یادآور شد: تمام این خدمات برای تحریک تقاضای سفر در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری که از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا بتوانیم شاهد رونق سفر در بهمن و اسفند و قبل از شروع تعطیلات نوروز باشیم. 


البته به گفته او، با وجود تمام تلاشی که صورت گرفته تنها بخشی از فعالان گردشگری پای کار آمده‌اند و این خدمات را ارائه می‌دهند چراکه از یک سو برخی از واحدها تمایلی برای ارائه خدمات در این ایام نداشتند و از دیگر سو برخی از زنجیره‌های گردشگری همچون حمل و نقل و شرکت‌های هواپیمایی نیز حاضر به همکاری نشدند. هرچند این امر ممکن است تا حدودی طرح تحریک تقاضا برای سفر را با چالش روبه رو سازد اما با توجه به آسیبی که بخش خصوصی گردشگری طی این سال‌ها دیده است، باید شرایطی را ایجاد کرد که هر بخش با توجه به توانایی‌ها و نیاز خود در این طرح‌ها سهیم شود. از این رو بیشتر آژانس‌ها و دفاتر خدمات آمادگی خود را اعلام کردند و تخفیفاتی که ارائه می‌شود متغییر است. حدود ۳۰ درصد هتل‌های کشور نیز در این طرح‌ها سهیم شده‌اند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا