آگاهی از ساختمان‌های ناایمن پایتخت از حقوق اولیه شهروندان است

آگاهی از ساختمان‌های ناایمن پایتخت از حقوق اولیه شهروندان است


«مهدی عباسی» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ضرورت انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن گفت: انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن دو هدف و دو کار را می‌تواند انجام دهد اول اینکه مطالبه اجتماعی را از این پلاک‌های ساختمانی که ناایمن هستند بالا می‌برد و نتیجه این مطالبه این می‌شود که صاحبان و مالکان تصمیم به ایمن‌سازی ساختمان ناایمن گرفته و در این زمینه اقدام می‌کنند و احتمال اینکه این ساختمان‌ها با سرعت بیشتری ایمن‌سازی شود وجود دارد.


این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: نکته دوم این است که از حقوق شهروندی است که فردی که در شهر تردد می‌کند بداند که کدام یک از ساختمان‌های شهر ایمن یا ناایمن هستند و مخیر باشد که در این ساختمان‌ها تردد کند یا نه. شاید فردی اگر بداند این ساختمان ناایمن است اصلا تصمیم‌ بگیرد که به این ساختمان وارد نشود. این از حقوق اولیه فرد است. جدای از اقدامات سلبی و نهادهای قضایی شاید یک مالک به هر طریقی اصلا تصمیم بر ایمن‌سازی ساختمان نداشته باشد.


عباسی خاطرنشان کرد: الان اکثر افراد می‌دانند بازار تهران یک محل خطرناک است کسی که به سمت بازار تهران می‌رود از این موضوع آگاهی دارد و در نتیجه فردا اگر حادثه‌ای رقم بخورد پایه این حادثه جهل نبوده است و آگاهی در این خصوص وجود داشته است. همچنین شاید خیلی از ساختمان‌ها ناایمن که شامل مجتمع‌ها هستند، خیلی از مالکان آن‌ها ندانند که این ساختمان ناایمن است. اگر این لیست اعلام شود حتی در این مجتمع‌ها نیز مطالبه شکل پیدا می‌کند درست است که اخطارها به این پلاک‌ها داده می‌شود، اما آیا همه مالکان این ساختمان‌ها این اخطارها را دیده‌اند؟

آغاز ثبت‌نام پذیرفتگان تکمیل ظرفیت دستیاری از امروز
هم اکنون بخوانید


رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این لیست به صورت غیررسمی منتشر شده است و در دسترس است. الان صحبت این است که یک نهاد متولی به صورت رسمی براساس تکلیف قانونی این کار را انجام دهد.


وی درباره سرانجام تعیین‌تکلیف انبار نفت شهران گفت: برای انبار نفت شهران یک تکلیف مقرر شده است و باید در مخازن آنجا حداقلی از ذخیره‌سازی نگهداری شود. در خصوص نگهداری این حداقل هم باید استانداردهای لازم به طور کامل رعایت شود.


وی ادامه داد: همچنین در خصوص تردد وسایل نقلیه سنگین به این محل نیز باید مراعات‌ها و مسائل ایمنی به طور کامل رعایت شود. اخیرا نیز برای اینکه در این محدوده تانکرهایی که برای تخلیه به این انبار مراجعه می‌کنند یا عملیات انتقال سوخت را انجام می‌دهند، مشکلی را برای سایر خودروها ایجاد نکنند، درخواست یک معبر اختصاصی از کمیسیون ماده ۵ شده است.


رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از همین‌رو در کمیسیون ماده ۵ مصوبه‌ای برای ایجاد این معبر اختصاصی بمنظور ایمنی این خودروها و سایر خودروهای سواری در این منطقه ایجاد کنند تا از وقوع حوادث احتمالی در این منطقه جلوگیری شده و باعث کاهش حوادث در بزرگراه‌های منتهی به این محدوده شود.


عباسی تصریح کرد: البته وزارت نفت باید برای انتقال این انبار نفت از منطقه شهران برنامه‌ریزی و اقدام کند. ما نگاه‌مان این است که با توجه به اولویتی که وجود دارد ابتدا استاندارد ذخیره‌سازی در این انبار رعایت شود و نظارت کافی صورت بگیرد تا براساس حجمی که برای این انبار در نظر گرفته شده ذخیره‌سازی داشته باشند و چیزی اضافه‌تر از آن در این انبار ذخیره‌سازی نکنند. اگر اشتباه نکنم یک ظرفیت ده درصدی برای آن در نظر گرفته شده است و بیش از این نباید انجام شود. وزارت نفت هم باید برای جابجایی آن نیز برنامه‌ریزی کند.

حدود ۴۰۰ گزارش دادسرای انتظامی با تقسیم کار، ظرف کمتر از یک ماه به نتیجه رسید
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا