همایش ملی حکمرانی اسلامی برگزار می‌شود

همایش ملی حکمرانی اسلامی برگزار می‌شود


به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همایش ملی حکمرانی اسلامی با هدف بررسی ماهیت و مؤلفه‌های حکمرانی اسلامی با حضور صاحبنظران این حوزه چهارشنبه شب ۵ بهمن ماه جاری در قم برگزار می‌شود. 


حجت الاسلام سیدکاظم سیدباقری (دبیر علمی همایش ملی حکمرانی اسلامی) دراین باره گفت: همایش ملی حکمرانی اسلامی توسط پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه و با مشارکت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم و خبرگزاری رسا با حضور نخبگان و صاحبنظران این حوزه با سخنرانی آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در قم برگزار می‌شود. 


سیدباقری افزود: برگزاری میزگرد علمی همایش با حضور حجج اسلام و آقایان استاد نجف لک زایی، استاد محمدجواد ارسطا و دکتر محمود حکمت نیا و رونمایی از فصلنامه حکمرانی اسلامی و آثار پژوهشگاه در این حوزه از دیگر برنامه‌های این همایش ملی خواهد بود. همچنین تدابیری اندیشیده شده که به حاظران در جلسه گواهی معتبر پژوهشی اعطا گردد. 


او ماهیت و مولفه‌های حکمرانی اسلامی، حکمرانی و نظام‌های معرفتی اسلام، حکمرانی و تجربه نظام جمهوری اسلامی و حکمرانی مجازی را از محورهای این همایش ملی برشمرد و افزود: حکمرانی و نظام اخلاقی اسلام حکمرانی و نظام حقوقی اسلام، حکمرانی و تجربه نظام جمهوری اسلامی، حکمرانی و کارآمدی در نظام جمهوری اسلامی، حکمرانی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی، حکمرانی حزبی و جمهوری اسلامی، حکمرانی مردمی و جمهوری اسلامی، حکمرانی ولایی و جمهوری اسلامی، مقایسه تجربه حکمرانی در جمهوری اسلامی و دیگر کشورها نیز از سایر محورهای این همایش ملی است. 

جمهوری اسلامی ایران از حقوق حقه آحاد جامعه حراست می کند/ برخی احزاب و افراد شاخص به جای روشنگری و ایستادگی در برابر دشمن به دنبال مطامع سیاسی خویش هستند
هم اکنون بخوانید


گفتنی است همایش ملی حکمرانی اسلامی با حضور نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه چهارشنبه شب ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در تالار استاد موسویان (ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به آدرس قم، بلوار ۱۵ خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می‌شود و پذیرای علاقمند به مباحث حکمرانی و آینده‌پژوهی خواهد بود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا