مشخصات و فروش ۶ نهال پرسود بادام در مناطق گرمسیری

مشخصات و فروش 6 نهال پرسود بادام در مناطق گرمسیری


با توجه به کاهش بارش‌ها و احتمال خشکسالی، کاشت درختان و بذرهایی که بتوانند نیازهای خود را از طریق بارش باران برطرف کنند بسیار اهمیت دارد. درخت بادام یکی از انواع درختانی است که با استفاده از روش دیم نیز به‌خوبی رشد می‌کند. اگر قصد کاشت یا خرید نهال بادام دیم را دارید بهتر است با انواع آن آشنایی کاملی پیدا کنید.


بررسی انواع نهال بادام در ایران


خریداری نهال بادام دیم باید با توجه به شرایط اقلیمی صورت گیرد. زیرا انواع مختلف درختان بادام دیم نمی‌توانند در آب‌وهوایی که با طبیعت آنها سازگار نیست رشد مناسبی داشته باشند. از این رو شناخت نهال و استفاده درست از آن برای کشاورزان و باغداران بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به ‌بررسی بهترین نهال­ های بادام دیم می‌پردازیم.


02


نهال بادام دیرگل اذر یک نهال بادام دیم است


از نهال‌ های بادام دیم مناسب برای کاشت در مناطق کوهستانی خشک و کوه‌پایه‌ای که احتمال ادامه سرما تا اواسط بهار در آنها وجود دارد می‌توان به نهال بادام دیم دیرگل آذر اشاره کرد. سرمای زمستان برای تمام بادام‌ها لازم است تا بتوانند در فصل بهار شکوفه دهند.


 اما نهال‌های دیرگل نسبت به نهال‌های زودگل در برابر سرما مقاومت بیشتری دارند مانند دیرگل آذر. از مناطق مناسب برای کاشت آن می‌توان به استان‌های کرمان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی و استان مرکزی اشاره کرد.


نهال بادام مامایی دیگر نهال بادام دیم


یکی از مهم‌ترین نهال‌های بومی و دیرگل ایران که از مقاومت بالایی برخوردار است نهال بادام مامایی می‌باشد. نهالستان­های زیادی در استان آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری وجود داشته که علاوه‌ بر تامین نیازهای داخل، به صادارات بادام نیز می‌پردازند.

توضیحات رئیس‌جمهور درباره "تصمیم سخت"/ دولت کار سختی برای اصلا اقتصادی دارد
هم اکنون بخوانید


این نهال بادام دیم مانند سایر درختان بادام ۲ سال پس از کشت شروع به باردهی می‌کند. البته عمده محصول‌دهی آن بعد از ۸ سالگی یا همان سن بلوغ درخت است. با توجه به استان‌های نام­­برده از نظر شرایط اقلیمی، نهال مامایی باید در مناطق کوهستانی و نسبتا گرمسیر رشد می‌کند.


همچنین می توانید جهت مشاهده قیمت انواع نهال بادام و یا خرید اینترنتی نهال بادام به روی عبارت (لیست قیمت خرید نهال بادام ) کلیک نمایید.


نهال بادام سوپر نوا، سومین نهال بادام دیرگل دیمی


از دیگر نهال‌های بومی ایران می‌توان به سوپر نوا اشاره کرد. این بادام دارای پوسته‌ ای سخت بوده و به‌ عنوان آجیل و مغزی‌جات محسوب نمی شود. مقاومت سوپر نوا در برابر سرما باعث شده بیشترین کاشت آن در مناطقی که بهار سردی دارند، انجام شود.


علاوه‌ بر مقاومت، دیر گل­بودن آن نیز تاثیر زیادی در این موضوع داشته است. عمر مفید این نهال ۲۵ سال است اما با مراقبت و هرس­کردن به‌موقع، همچنین فراهم­کردن خاک زهکشی­شده می‌توان باعث افزایش عمر مفید سوپر نوا شد.


03


درخت بادام تونو، چهارمین درخت بادام دیم


تونو از درختان بادام دیمِ ایتالیایی بوده که بیشترین رشد آن در مناطق سردسیر صورت می‌گیرد. خاک مناسب برای رشد این نهال رسی و شنی است که باید به‌خوبی زهکشی شوند. توجه داشته باشید این نهال بادام پس از کاشت در سال‌های اولیه نیاز به آبیاری دارد تا بتواند به باردهی خوبی برسد.


در مناطقی که آب‌وهوای مرطوبی دارند، استفاده از نهال بادام دیم تونو انتخاب بیهوده‌ای است و باید آن را در اقلیم خشک و مستقیما در معرض نور خورشید پرورش داد.


نهال بادام فرانیس، پنجمین نهال دیرگل و دیمی بادام


عرضه رایگان فیلمی از بهروز افخمی در پلتفرم
هم اکنون بخوانید

اگر علاقه‌مند به باغداری هستید و به‌ دنبال کاشت نهالی با مقاومت بالا نسبت به انواع آفت و بیماری می‌گردید نهال بادام فرانیس که مبدا آن کشور فرانسه می‌باشد بهترین گزینه انتخابی است. پوسته کاغذی و مغز با کیفیت و مقوی این نهال، باعث ایجاد تعداد زیادی باغ بادام در بسیاری از بخش‌های کشور که دارای شرایط اقلیمی مناسب برای رشد این بادام هستند، شده است.


نهال بادام خوشه ای، آخرین نهال بادام دیم در ایران


بادام خوشه‌ای نیز ریشه‌ای فرانسوی داشته و با توجه به کیفیت بالا، باردهی نسبتا زیاد، گزرومورفی بالا و مقاومت در برابر سرما برای کشاورزی گزینه مناسبی است. برای داشتن عمر مفید ۲۵ ساله لازم است باغ به‌موقع هرس، آبیاری و سم‌پاشی شود.


خریداری نهال بادام دیم


نهالستان اریا نهال یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه فروش نهال‌های بادام با شناسه و گواهی بهداشت است. اگر قصد خرید نهال بادام را دارید بهتر است از مجموعه‌های معتبر مانند اریا نهال کمک بگیرید.


خرید نهال های بادام و کاشت آن با توجه به محبوبیت این محصول در بین کشاورزان و باغدارن مود توجه زیادی قرار گرفته است. قبل از خرید نهال باید با انواع آن و شرایط اقلیمی قابل کشت نهال آشنا شوید. مجموعه آریا نهال در زمینه مشاوره و فروش انواع نهال‌های دارای گواهی بهداشت در خدمت شما عزیزان می‌باشد.


کافیست تنها در مرورگر گوگل خود واژه ی (نهالستان آریا نهال) را جستوجو کرده و سپس وارد نشانی ariyanahal.ir شده و از خدمات این نهالستان معتبر که دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی می باشند بهره مند شوید.


منبع مقاله:https://ariyanahal.ir/dimi-almond-seedlings/


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا