سبک زندگی ایرانی اسلامی باید حفظ شود

سبک زندگی ایرانی اسلامی باید حفظ شود


به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  جلسه کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی،سلامت،زنان و خانواده با حضور محمد عباسی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور برگزار و مباحث مرتبط با آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


معاون وزیر کشور در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های استاندار هرمزگان در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در سطح بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی استان گفت: دشمنان نظام با توطئه‌های مختلف به دنبال مایوس کردن مردم هستند و تلاش‌های خائنانه زیادی در این راستا انجام داده‌اند که جز شکست برداشتی نداشته اند.


وی افزود: دشمن از انقلاب اسلامی کینه دارد چون متعلق به مردم است به همین علت در برابر نظام ایستاده و در حق مردم خیانت‌های متعدد انجام داده است، دشمن با هدف گذاری دقیق درصدد ضربه زدن به اقشار کمتر برخوردار است که همیشه وفاداری خود به نظام را نشان داده‌اند.


عباسی گفت: دشمن گمان می‌کند توانایی فعالیت علیه ما را دارد اما در این ۴۳ سال تاکنون نتوانسته نظام و مردم را از مسیر اصلی خود منحرف کند.


وی با اشاره به پیچیدگی موضوعات اجتماعی تصریح کرد: دشمنان به دنبال هراسی که از سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند باهدف ترویج ابتذال و تغییر سبک زندگی وارد عمل شده است اما ما بایستی به نحوی برنامه‌ریزی کنیم تا سبک زندگی ایرانی و اسلامی و همچنین کرامت انسانی خانواده حفظ شود.


رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: دشمن در اغتشاشات اخیر نیز برنامه ریزی زیادی انجام داد اما محاسبات آنها درست در نیامد و با حضور مردم ولایتمدار در صحنه، توطئه دشمنان در این زمینه نیز خنثی شد.

هشدار رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به ورزشکاران در آستانه بازی‌های کشورهای اسلامی
هم اکنون بخوانید


در این جلسه مهدی دوستی استاندار هرمزگان پس از ارائه گزارش مبسوط آماری از وضعیت آسیب‌های اجتماعی، حل این مسائل را در گرو برنامه ریزی دقیق و عمل گرایی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و تخصیص اعتبار مناسب دانست و گفت: یکی از مسائل عمده‌ای که به آسیب‌های اجتماعی در استان دامن می‌زد مسئله بافت فرسوده و عدم ساماندهی این مناطق در استان بود.


وی افزود: خوشبختانه با رویکرد مثبت دولت سیزدهم این مسئله در هرمزگان در حال ساماندهی است و مردم ساکن در این مناطق می‌توانند اسناد مالکیت منازل خود را دریافت کنند تا جریان نوسازی و خروج محلات از بن بست های فرسودگی آغاز شود.


دوستی اجرای طرح بازآفرینی شهری را راهکار مهمی در جهت بهبود وضعیت زیست شهری مردم دانست و گفت: در شهرستان‌های مختلف فرمانداران مکلف هستند این طرح را در محلات هدف انجام دهند.


استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به ظرفیت بی نظیر استان در حوزه سواحل و جزایر گفت: گستردگی سواحل و جزایر استان می‌طلبد در ساختار استان یک اصلاح صورت گیرد و معاونت سواحل و جزایر ایجاد شود.


وی تصریح کرد: ۱۴ جزیره با مسائل متنوع و مختلف و ۲۲۳۲ کیلومتر خط ساحلی با احتساب ۱۳۰ خور و محیط پیرامونی، نیازمند ایجاد یک معاونت است که ضعف موجود را پوشش دهد، توقع می‌رود این مسئله پیگیری و حل شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + سه =

دکمه بازگشت به بالا