جزییات اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر در دومین روز/ یک اجرای ایرانی در بخش بین‌الملل

جزییات اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر در دومین روز/ یک اجرای ایرانی در بخش بین‌الملل


به گزارش خبرنگار ایلنا، چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر  به دبیری کوروش زارعی روز گذشته شنبه یکم بهمن‌ماه پس از برگزاری افتتاحیه اجراهای صحنه‌ای و خیابانی خود را آغاز کرد. در روز اول یک اثر بین‌المللی و چند اثر ایرانی از شهرهایی چون گرگان، خاف و نقده روی صحنه رفتند.


کدام سالن‌ها؟


تالار اصلی، چهارسو، سایه و قشقایی در مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، همچنین دو تالار دکتر ناظرزاده و استاد سمندریان واقع در تماشاخانه ایرانشهر مکان‌هایی هستند که آثار شرکت کننده در بخش صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در آنها اجرا می‌شوند. تالار حافظ واقع در پهنه رودکی نیز طی برگزاری بخش صحنه‌ای جشنواره میزبان یک اثر از تهران است.


زمان اجراها؛


 درباره زمان اجرای نمایش‌های صحنه‌ای هم باید گفت که آثار ساعت ۱۷:۰۰ هر روز تا ساعت ۲۰:۳۰ طی سانس‌های زمان‌بندی روی صحنه خواهند رفت که جزییات آنها در جدول منتشر شده از سوی دبیرخانه این رویداد قابل مشاهده است.


در روز اول دو سالن قشقایی و استاد سمندریان در مجموعه‌های تئاتر شهر و ایرانشهر اجرایی نداشتند.


نگاهی به آثار صحنه‌ای روز دوم جشنواره


در ادامه نگاهی داریم به آثار روز دوم جشنواره تئاتر فجر که یکشنبه دوم بهمن‌ماه در سالن‌های تهران روی صحنه می‌روند.


تالار وحدت


تالار وحدت که در روز اول میزبان مراسم افتتاحیه بود در روز دوم اجرایی نخواهد داشت اما روزهای بعد صحنه اجرای برخی تئاترها خواهد بود.


مجموعه تئاترشهر


پرنده رفت اما پرواز ماندنی است
هم اکنون بخوانید

تالار اصلی


تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر در روز دوم جشنواره نیز مانند روز اول میزبان یک اثر از کشور عراق است که در بخش بین‌المللی رویداد امسال حضور یافته است. این اثر «طلقه الرحمه» نام دارد و نویسندگی و کارگردانی آن به عهده محمد موید بوده است. این اثر طی سانس‌های ۱۷ و ۲۰ دو اجرا خواهد داشت.


تالار چهارسو


تالار چهارسوی تئاتر شهر در روز دوم میزبان یک اثر از تهران در بخش رقابتی جشنواره است که مسابقه جایزه بزرگ عنوان دارد. این اثر با نام «روز دهم» نوشته اصغر گروسی است و علی برجی کارگردانی آن را به عهده داشته است. زمان اجرای این نمایش ساعات ۱۷ و ۱۹ است.


تالار قشقایی


تالار قشقایی یکی دیگر از سالن‌های مجموعه تئاتر شهر در روز دوم میزبان یک نمایش از شهر تنکابن است که در بخش رقابتی شرکت کرده است. این اثر «بی در کجایان» نام دارد و نویسندگی و کارگردانی آم به عهده سجاد بحری است.


تالار سایه


تالار سایه نیز طی روز دوم جشنواره تئاتر فجر امسال میزبان نمایشی از شیراز است که در بخش بین‌الملل روی صحنه می‌رود. این اثر «بیست و سومین جلسه جنگیری» نام دارد و مسعود احمدی نویسنده و کارگردان آن است. این اثر با مدت زمان هشتاد و پنج دقیقه راس ساعات ۱۷ و ۱۹ اجرا می‌شود.


تماشاخانه سنگلج


تماشاخانه سنگلج در مواقع عادی سال معمولا میزبان آثار ایرانی شامل گونه‌هایی چون تخت حوضی است امسال نیز مانند سال‌های گذشته میزبان برخی از آثار حضور یافته در جشنواره تئاتر فجر است. این سالن در روز دوم، یکشنبه دوم بهمن ماه میزبان یک ار از ساری است که «صنم» نام دارد و بهناز دوستی نویسنده آن است. کارگردانی اثر را نیز امیرارسلان مهدوی به عهده داشته است.

«ایران پیروز» جشنواره خانوادگی ویژه ایام جام جهانی
هم اکنون بخوانید


تالار مولوی


سالن تئاتر مولوی در دومین روز جشنواره اثری از شهر مشهد را با نویسندگی مهدی سیم‌ریز و کارگردانی محمد جهانیان میزبانی می‌کند که «آهوان» نام دارد. این اثر در بخش رقابتی حضور یافته و در سانس‌های ۱۶ و ۱۹ اجرا خواهد شد.


تماشاخانه ایرانشهر


سالن استاد سمندریان


 که در روز اول میزبان یک نمایش بود در روز دوم هم طی دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ میزبان یک اثر از تهران است که در بخش ویژه جدول قرار داده شده است.این اثر «هث می‌خوابم خوابتو می‌بینم» نام دارد و نویسنده آن محمود خرم‌آزادی است. رضا بهنامی هم کارگردان آن است.


تالار ناظرزاده


تالار ناظر زاده که در روز نخست میزبان یک اثر نمایشی از خواف بود در روز دوم اجرایی ندارد.


گفتنی است دو بخش صحنه‌ای و خیابانی جشنواره تئاتر فجر از یکم  بهمن‌ماه با اجرای چندین اثر از تهران،‌ شهرستان‌ها و دیگر کشورها برگزار می‌شود. بخش‌های دیگر این رویداد از ۲۵ دی‌ماه در حال برگزاری است و  تا ۱۱ بهمن‌ماه ادامه دارد. 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا