توقف صدور بخشنامه‌های متعدد حوزه پرورشی به مدارس

توقف صدور بخشنامه‌های متعدد حوزه پرورشی به مدارس


به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اصغر باقرزاده در گردهمایی روسای ادارات داخلی و معاونان پرورشی نواحی شهر اصفهان اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که در معاونت پرورشی و فرهنگی در دولت سیزدهم رخ داده است، جلوگیری از صدور بخشنامه‌های پی در پی خواهد بود تا مدیران و معاونان پرورشی بتوانند با تمرکز ویژه به کارتربیت بپردازند چرا که معتقدیم کار تربیت بخشنامه‌ای نیست و نیاز به خلاقیت دارد.


باقرزاده تصریح کرد: مشارکت فعال دانش‌آموزان باید به حد اعلا برسد به نحوی که حتی طراحی فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان و ارزیابی و نظارت نیز توسط خود دانش‌آموز رخ دهد تا هویت‌بخشی به دانش‌آموزان بیشتر شود.


معاون پرورشی و فرهنگی ادامه داد: در حوزه پرورشی کمبود نیرو داریم، اما مجوزهایی برای حل این مشکل گرفته‌ایم که به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، زیرا باید بهترین‌ نیروها برای حوزه پرورشی جذب شوند.


وی افزود: یقینا آموزش و پرورش و یا حوزه پرورشی به تنهایی نمی‌تواند امر تربیت را انجام دهد و سایر بخش‌ها مانند خانواده، جامعه و سایر دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید نقش خود را انجام دهند و سیاست ما نیز در این زمینه انسجام بخشی است.


باقرزاده ادامه داد: طرح هیس طوری اقدام مثبتی است که دانش‌آموزان پس از مطالعه ۱۵ جلد کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای به روحیه‌ای با هویت ملی بالا و استکبارستیز خواهند رسید که تاکنون۱۳۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.


معاون پرورشی و فرهنگی بیان داشت: بودجه پرورشی در سال ۱۴۰۱، مبلغ۳۶۰ میلیارد تومان بوده است که با تلاش‌های گسترده این مبلغ در سال جدید به۴۴۰ میلیارد تومان رسیده است که در سال های آینده باید افزایش پیدا کند.

عاشق فیلم‌سازی در حوزه فانتزی و کمدی هستم/ جشنواره تهران مسیر را برای فیلمسازان جوان باز می‌کند
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا