۱۲ هزار اسکوتر و ۱۲۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد تهران می‌شود

۱۲ هزار اسکوتر و ۱۲۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد تهران می‌شود


به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، مجتبی شفیعی در بیست و یکمین شنبه امید و افتخار شهرداری تهران و در جریان مراسم رونمایی از بسته حمل و نقل پاک در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود موتورهای برقی در تهران گفت: امروز اولین بخش از موتورهای برقی با همکاری شرکت پست رونمایی می‌شود و در فاز اول قرار شده است ۵۰۰ دستگاه موتور وارد ناوگان موتوری پست شود.


وی افزود: امروز ۹۰ دستگاه موتور برقی و تا پایان سال ۳۰۰ دستگاه و تا اوایل سال آینده ۱۰۰ دستگاه وارد ناوگان می‌شود.


رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد که تا ۷۵۰ دستگاه موتور برقی به پست بدهیم، ادامه داد: به ازای هر موتور برقی ۵۰ میلیون تومان وام کم بهره از سمت سازمان حمل و نقل پرداخت می‌شود و ۵۰ درصد بازپرداخت در صورت کارکرد پست از سوی شهرداری تامین می‌شود.


‌شفیعی بیان کرد: این اولین بار است که این موتورها با باتری سوآپ حرکت می‌کنند و بر همین اساس نیاز نیست هربار موتورها شارژ شوند.


وی با اشاره به اسکوترهای برقی یادآور شد: با مشارکت بخش خصوصی اسکوترها به شهر آمده است و یک شرکت اعلام کرده که ۱۰۰ هزار اسکوتر به تهران تحویل می‌دهد.


شفیعی ادامه داد: براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید قرار بود ما به ازای صرفه جویی سوخت، دولت و به صورت خاص وزارت نفت به حوزه حمل و نقل و توسعه حمل و نقل پاک کمک کند.


وی با بیان اینکه این ماده قانونی در طول سال های اخیر تنها در حوزه مترو محقق شده است، افزود: با پیگیری شهردار تهران در هیات دولت این دستورالعمل در شورای اقتصاد تصویب شد که با اجرای ماده ۱۲ به توسعه حمل و نقل پاک کمک می شود.

صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شد
هم اکنون بخوانید


رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ادامه داد: ۱۸۷ هزار و ۲۰۰ دلار در حوزه خرید اتوبوس های برقی کمک خواهد شد. این در حالی است که براساس این ماده قانونی ۱۲۰ هزار موتور سیکلت وارد تهران می شود که به ازای هر موتور ۱۶۰۰ دلار پرداخت می شود.


وی بیان کرد: برای دوچرخه و اسکوتر نیز ۲۰ هزار دستگاه و نزدیک به ۴۸۰ دلار پرداخت می شود.


شفیعی یادآور شد: در دوره های سه ماهه بین مجموعه های کاهش مصرف سوخت و شهرداری تهران و وزارت نفت این بودجه ها پرداخت می شود.


وی تاکید کرد: امروز با رویکرد هوای پاک چندین طرح در بیست و یکمین شنبه امید و افتخار رونمایی شد که یکی از این طرح ها افزوده شدن موتور سیکلت برقی‌ها به ناوگان پست بود.


رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ادامه گفت: یکی از بحث ها در حوزه حمل و نقل پاک؛ موتور سیکلت برقی اشتراکی است که افراد استفاده کننده از این شیوه حمل و نقلی مالک موتور سیکلت ها نیستند اما می توانند از آن استفاده کنند. با اسکن کیوآرکد می توانند از این مد حمل و نقل پاک استفاده کنند که باعث کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی در تهران می شود.


شفیعی ادامه داد: با توجه به اینکه موتورهای برقی محدودیت در سرعت دارند، می توانند امنیت را در تهران افزایش دهد.


وی با اشاره به موتورهای برقی که امروز در اختیار شرکت پست قرار گرفت، بیان کرد: باتری سوآپ برای اولین بار در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که مشکل شارژ باتری را حل کرده است.

اجرای طرح «خروج درختان شکسته و افتاده از جنگل‌ها» چه منطقی دارد؟
هم اکنون بخوانید


رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک یادآور شد: اسکوترهای برقی با سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد تهران می شود و قرار است با استفاده از منابع مالی ماده ۱۲ حدود ۱۲ هزار اسکوتر وارد پایتخت شود.


وی تاکید کرد: خوشبختانه اسکوترهای برقی با اقبال خوبی در کل جهان مواجه شده و از نظر اقتصادی نیز به صرفه است. قرار است تا بخشی از حمل و نقل شخصی به اسکوترها منتقل شود.


وی در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری و شرکت پست در خصوص برقی سازی موتورهای خدمات رسان این مجموعه افزود: در فاز اول ۵۰۰ دستگاه موتور برقی در اختیار شرکت پست قرار می گیرد.


رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در حوزه اتوبوس ها نیز ۵۰ دستگاه اتوبوس دو کابین وارد ناوگان می شود؛ علت تاخیر در بهره برداری از این اتوبوس ها این است که به ترخیص برخی از لوازم یدکی آنها توسط شرکت های سازنده از گمرک نیاز بود.


وی همچنین در حوزه معاینه فنی خودرو بیان کرد: یک مرکز معاینه فنی خودرو در میدان آزادی به عنوان هفدهمین مرکز معاینه فنی خودرو تهران به بهره برداری می رسد که بدین ترتیب تعداد خطوط معاینه فنی در شهر تهران به ۵۶ خط می رسد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا