فتح‌الله‌زاده: تا زمانی که ساپینتو سرمربی است، از او حمایت می‌کنم/ بازیکن خوب را روی هوا می‌زنم!

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شکست ۲ بر یک استقلال مقابل سپاهان اصفهان در هفته شانزدهم لیگ برتر، بحث ادامه همکاری با ریکاردو ساپینتو، وضیعت نقل‌وانتقالات و … صحبت‌ کرد.

* تسنیم: انتقادهای زیادی از نتایج ضعیف استقلال می‌شود. چه صحبتی دارید؟

کار مدیر این است که امکانات را فراهم کرده و بودجه باشگاه را نظارت کند. تمام مطالبات بازیکنان را پرداخت و زمین خوب تمرین مهیا کرده‌ایم. تنها تیمی هستیم که در تهران دو زمین خوب برای تمرین داریم. هیچ مشکلی از این بابت نداریم.

* تسنیم: انتقادها و فشارهای زیادی به شما وارد می‌شود که باید فکری به حال وضعیت استقلال کنید.

بله، تمام فشارها روی من است اما در ۴۰ روز ۱۰۰ میلیارد تومان در آوردم که ۶۰،۷۰ میلیارد از یکی از بانک‌ها بود و بقیه را از این طرف و آن طرف گرفتم. بیشتر پاداش‌ها از جمله پاداش قهرمانی در سوپرجام را پرداخت کردم. باید به این مسئله توجه کنیم که متأسفانه آسیب‌دیدگی بازیکنان ما زیاد شده بود. عارف غلامی مدتی در ترکیب حضور ندارد و سایر مصدومان نیز آماده نشده‌اند. مصدومیت‌ها به تیم ضربه زده است.

* تسنیم: فاصله امتیازی استقلال با صدر جدول به ۸ امتیاز رسید، هنوز به قهرمانی امیدوارید؟

از نظر من، ۷،۸ امتیاز زیاد نیست و فرق آن دو، سه بازی است. هنوز برای رسیدن به صدر جدول امیدواریم و تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد. هوادار حق دارد ناراحت باشد چون جایگاه استقلال بالای جدول است اما آرام آرام از بازی‌های بعد به صدر جدول نزدیک می‌شویم.

فوتبال , تیم فوتبال استقلال , علی فتح‌الله‌زاده ,

* تسنیم: مهم‌ترین بحث، قطع یا ادامه همکاری با ریکاردو ساپینتو است. باز هم از او حمایت می‌کنید؟

وظیفه دارم تا زمانی که سرمربی در تیم حضور دارد، از او حمایت کنم. در دیدار با سپاهان روی اشتباه فردی باختیم و استقلال بد بازی نکرد. باید ببینیم با اضافه شدن بازیکنان جدید کیفیت تیم تغییر می‌کند یا نه. تا زمانی که ساپینتو در استقلال مربیگری می‌کند، از او حمایت می‌کنیم.

* تسنیم: به غیر از عزیزبک آمانوف، بازیکنی در لیست خروج قرار می‌گیرد؟

باید در زمان خودش بازیکنی در لیست خروج قرار بگیرد. لیست‌مان پُر است، با لیست پُر چطور می‌توانیم بازیکن بگیریم؟ متأسفانه کسی که تیم را بسته، به این موضوع توجه نکرده که یکی دو جای خالی در لیست نگه دارد. این تصمیم را که من نگرفتم، حالا باید چه کار کنم؟ لیست تیم پُر است. کدام بازیکن داخلی را می‌توانیم بگیریم؟ کدام تیم در مقطع فعلی بازیکنش را می‌دهد؟ پس مجبورم بازیکن خارجی بگیرم که بیشتر از یک نفر نمی‌توانم جذب کنم. وظیفه من است که پنجره نقل‌وانتقالات را باز کنم، کاری که باید دیگران می‌کردند ولی نکردند. پنجره باشگاه را به هر شکلی که شده باز می‌کنم. گرفتن بازیکن خوب در این شرایط و بازه زمانی سخت است. بازیکن خوب  پیدا کنم روی هوا می‌زنم و او را می‌گیرم. باید بین افرادی که دلسوزی می‌کنند با کسانی که تیشه به ریشه می‌زنند، فرق بگذاریم. وظیفه من است که پنجره نقل‌وانتقالات را باز کنم و این کار را انجام می‌دهم.

برگزاری آخرین تمرین تیم ملی پیش از دیدار با روسیه + عکس
هم اکنون بخوانید

* تسنیم: با این صحبت‌ها، احساس می‌کنید جریان خاصی با کلید واژه «هواداران» از شما انتقاد می‌کنند؟

معلوم است اینها چه کسانی هستند. در دو ماه گذشته به اندازه ۵ ماه درآمدزایی کردم. با بی‌پولی کمپ را تجهیز کردم. آنهایی که می‌گویند اتفاقی در کمپ نیفتاده بیایند و فیلم بگیرند. من به این صحبت‌ها توجه نمی‌کنم، آنهایی که این کارها را می‌کنند، هوادار نیستند، تخریب‌گر هستند. هوادار واقعی به من پیام می‌دهد و می‌دانم چه چیزی می‌خواهد. با تمام وجود جانم را برای هوادار می‌دهم.

* تسنیم: کاوه رضایی در لیست ساپینتو قرار دارد؟

دوستان زحمت کشیدند قرارداد این بازیکن را ندادند و از جای دیگری گرفتیم! امروز با ساپینتو صحبت می‌کنم تا اگر موافقت کند او را به خدمت بگیریم چون رضایی بازیکن خودمان است.

* تسنیم: یکی از انتقادهایی که به ساپینتو می‌شود، رفتارهای پرتنش و عصبی او کنار زمین بوده و چندین بار جریمه و محروم شده است. او را شانتاژ می‌کنند یا کنترلی روی رفتارش ندارد؟

با ساپینتو در این زمینه صحبت کرده‌ام. او با پیش از آمدن من فرق کرده است. ساپینتو از روی احساس پاکی که دارد نمی‌تواند بپذیرد استقلال نتیجه نگیرد. با این حال، با ساپینتو صحبت می‌کنم.

* تسنیم: ساپینتو و بازیکنان استقلال به قضاوت داوران در این فصل اعتراض‌های زیادی دارند.

به تمام داوران و خداداد افشاریان که در کمیته داوران حضور دارد، احترام گذاشته‌ام. انتظار دارم همانطور که سعه صدر به خرج می‌دهیم تا آرامش داوران را بهم نزنیم از آن طرف هم با خاطیان داوری برخورد شود. طبق آمار، ۱۱ امتیاز از داوری ضرر کرده‌ایم و اگر این امتیاز را داشتیم با اختلاف صدر جدول را اِشغال کرده بودیم.

* تسنیم: پیش از فصل با بازیکن داخلی قرارداد دلاری بسته شده است؟

تاکنون چنین چیزی ندیده‌ام.

محمدزاده: عدم حضور هواداران ما در ورزشگاه عادلانه نبود/ به پرسپولیس باختیم اما به آینده امیدواریم
هم اکنون بخوانید

* تسنیم: از جمله اقدام‌های عجیب در باشگاه استقلال، چند برابر شدن قرارداد چند بازیکن معمولی استقلال بود. آیا در قراردادها چنین چیزی دیده‌اید؟

بله، این اتفاق افتاده و خیلی از قراردادها نامحسوس بالا رفته و نباید افزایش پیدا می‌کرد ولی به تصمیم مدیرعامل وقت احترام می‌گذارم.

* تسنیم: روز گذشته این شایعه مطرح شد که مامه تیام، مهاجم سابق استقلال دوباره در لیست خرید این تیم قرار گرفته است. صحت دارد؟

تا امروز نام تیام مطرح نبود و شاید بعدها بخواهیم اقدامی انجام دهیم ولی من با یک بازیکن اروپایی صحبت کردم و مذاکرات‌مان مثبت بوده است. این مهاجم معروف است و همه او را می‌شناسند ولی اجازه دهید فعلاً نامی از این بازیکن نبریم.

* تسنیم: تنها گزینه داخلی ساپینتو در لیگ، ریکاردو آلوز بازیکن تراکتور تبریز است؟

بله، وظیفه داریم طبق درخواست سرمربی تیم برای جذب این بازیکن به باشگاه تراکتور نامه ارسال کنیم.

* تسنیم: به غیر از آمانوف، بازیکن دیگری در لیست خروج ساپینتو قرار گرفته است؟

ساپینتو مخالفتی برای جدایی آمانوف ندارد ولی اعلام کرده همه بازیکنانش را می‌خواهد. از طرفی، درخواست بازیکن جدید کرده است. برای باز کردن پنجره نقل‌ولانتقالات حداقل باید ۳۰۰،۴۰۰ هزار دلار هزینه کنیم، اگر قرار باشد بازیکنی در لیست خروج قرار نگیرد، هزینه کردن ما معنایی ندارد. مجبور هستیم بازیکن از لیست خارج کنیم. من قول داده‌ام پنجره نقل‌وانتقالات باز شود. مدیر باید قدرتی داشته باشد و من این کار را خواهم کرد.

* تسنیم: برای باز کردن پنجره نقل‌وانتقالات، می‌خواهید مطالبات هروویه میلیچ و گابریله پین را پرداخت کنید. فکری به حال مطالبات سنگین آندره‌آ استراماچونی کرده‌اید؟

پرونده استراماچونی خیلی خطرناک است اما نیم نگاهی هم به آن داریم.

* تسنیم: صحبتی با هواداران دارید؟

دلم می‌خواهد هواداران ساکت ننشینند. نزدیک به ۷،۸ صفحه مجازی هستند که می‌دانم برای چه کسی است و به چه علت می‌خواهند به استقلال لطمه بزنند. یکی از این صفحات با پررویی قصد دارد به کیان باشگاه حمله کند. به زودی اسمش را می‌آورم و برنامه‌های تخریبی آنها را می‌گویم. الان زمان مناسبی نیست اما موتورشان را پایین می‌آورم.

* تسنیم: جدا از این جریان‌ها، هواداران استقلال از نتایج تیم‌شان ناراضی هستند و ارتباطی به صفحات مجازی ندارد.

طبیعی است، چون هوادار حق دارد ناراحت باشد. در گذشته تیم‌هایی داشتیم که در نیم فصل اول در صدر جدول بودند ولی آخر فصل به دسته اول سقوط کردند. نباید به این زودی تسلیم شویم و باید جنگید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا