شهرداری تهران وظیفه انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن را ندارد

شهرداری تهران وظیفه انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن را ندارد


به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، در حاشیه برگزاری آیین بیست و یکمین شنبه امید و افتخار شهردار تهران در جمع خبرنگاران پیرامون ساختمان‌های ناایمن پایتخت گفت: تاکنون هیچ گاه بررسی جامعی در رابطه با ساختمان های ناایمن تهران انجام نشده است. چندی قبل سازمان آتش نشانی شروع به بررسی ایمنی ساختمان ها از منظر استانداردهای خود کرد و در نهایت ۱۲۹ ساختمان را ناایمن از نظر استانداردهای آتش نشانی تشخیص داد.


زاکانی در ادامه افزود: از دو ماه قبل با هماهنگی ۹ دستگاه فرآیند بررسی و پایش ساختمان های ناایمن تهران را آغاز کرده‌ایم. هدف گذاری اولیه ما پایش ساختمان های بزرگتر از ۷ طبقه (۱۶هزار ساختمان)بود که تا به الان ۶۰۰ ساختمان را بررسی مفصل از منظر استانداردهای آتش نشانی، ایمنی سازه و ….کرده ایم.


شهردار تهران تاکید کرد: ساختمان های فرسوده خود به دو دسته تقسیم می شوند؛ ساختمان هایی که نیاز به بازسازی دارند و ساختمان هایی که نیاز به نوسازی دارند. ۲۲ تیم مرتبط با این موضوع در مناطق ۲۲ گانه تهران تشکیل داده ایم و در تلاشیم برای هر ساختمان یک شناسنامه تهیه کنیم. 


زاکانی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون مساله انتشار لیست ساختمان های ناایمن تهران گفت: شهرداری اسامی این ساختمان ها را در اختیار مراجع قضایی قرار می‌دهد و پیگیر فرآیندهای قانونی نیز می باشد ولی با این وجود مجموعه شهرداری تهران وظیفه انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن را ندارد. 


شهردار تهران در پایان تاکید کرد: توقعم از خبرنگاران این است که به جای پیگیری انتشار اسامی ساختمان ها، از مسئولین در رابطه با اقدامات صورت گرفته مطالبه گری کنند. شهرداری پای کار رفع ناایمنی ساختمان های تهران است و تلاش می کند شهری ایمن برای شهروندان بسازد.

اعلام سهم پراید در آمار سرقت خودرو
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =

دکمه بازگشت به بالا