دوره ارتقای توانمندی‌های رؤسای مراکز مشاوره

دوره ارتقای توانمندی‌های رؤسای مراکز مشاوره


به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: «دوره توانمندسازی مدیران و اعضای تخصصی مراکز مشاوره دانش آموزی» ویژه رؤسای مرکز مشاوره منطقه‌ای شهر تهران از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ دی ماه در مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی توحید برگزار شد. 


«امیر تجلی نیا» تصریح کرد: اولین کارگاه آموزشی تربیت مدرس برنامه ارتقای سلامت روان مدارس از سوی اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و با همکاری آموزش و پرورش شهر تهران با حضور مدرسان برجسته حوزه روان شناختی و روان پزشکی و روسای مرکز مشاوره منطقه‌ای شهر تهران به کار خود پایان داد. 


وی هدف از برگزاری این دوره را ارتقای توانمندی‌ها و آموزش رابطان مراکز مشاوره عنوان کرد که اولین دوره آن در شهر تهران بود و در مراحل بعدی در سراسر کشور برگزار می‌شود. 


مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: این دوره به منظور مداخله بهنگام و مناسب در هنگام مواجهه با مشکلات و اختلالات روان شناختی و فوریت‌های روانی – اجتماعی دانش آموزان از اهمیت برخوردار است. 


تجلی نیا خاطرنشان کرد: رابطان مراکز مشاوره از بین معلمان و کارکنان علاقه‌مند به ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره که دارای تحصیلات در رشته‌های مشاوره، روان‌شناسی و علوم تربیتی هستند، انتخاب می‌شوند و پس از طی دوره‌های توانمندسازی و دانش افزایی در حوزه راهنمایی و مشاوره در مدارس دوره ابتدایی و متوسطه دوم فاقد مشاوره، به فعالیت می‌پردازند. 

‌‌مذاکره با وزیر امور خارجه برای راه‌اندازی شعبه دانشگاه تهران در لبنان
هم اکنون بخوانید


وی اهم مباحث مطروحه در دوره را آشنایی با رشد روانی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان، آشنایی با علایم و نشانه ها، چگونگی شناسایی و مدیریت مشکلات سلامت روان دانش آموزان توسط معلمان مدارس دانست و افزود: اهم مشکلاتی که به آن پرداخته می‌شود، مشتمل بر (بیش فعالی، تکانش گری، توجه به اختلالات یادگیری و تیک، افسردگی، نوسان خلق، اختلال دوقطبی، افکار و اقدام به خودکشی، نافرماتی مقابله جویی، قلدری، اختلال سلوک و تکاملی و ناتوانی ذهنی و اختلال مصرف دخانیات و مواد و…) است. 


تجلی نیا در پایان تاکید کرد: این دوره متمرکز بر توانمندسازی معلمان جهت مدیریت مشکلات سلامت روان دانش آموزان و در نتیجه ارتقای سلامت روان است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا