جزییات اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر در اولین روز/ افتتاحیه در تالار وحدت

جزییات اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر در اولین روز/ افتتاحیه در تالار وحدت


به گزارش خبرنگار ایلنا، چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر امروز شنبه یکم بهمن‌ماه طی مراسم افتتاحیه‌ای راس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار می‌کند.


پس از برگزاری مراسم در تالار وحدت تهران، راس ساعت ۱۵:۳۰ در مجموعه بنیاد رودکی، تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی در اولین روز جشنواره چهل و یکم فجر روی صحنه می‌روند.


تالار اصلی، چهارسو، سایه و قشقایی در مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، همچنین دو تالار دکتر ناظرزاده و استاد سمندریان واقع در تماشاخانه ایرانشهر مکان‌هایی هستند که آثار شرکت کننده در بخش صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در آن‌ها اجرا می‌شوند.


درباره زمان اجرای نمایش‌های صحنه‌ای هم باید گفت که آثار ساعت ۱۷:۰۰ هر روز تا ساعت ۲۰:۳۰ طی سانس‌های زمان‌بندی روی صحنه خواهند رفت که جزییات آن‌ها در جدول منتشر شده از سوی دبیرخانه این رویداد قابل مشاهده است.


اجراهای روز اول جشنواره تئاتر فجر


در روز اول جشنواره آثاری از شهرهای نقده، تهران، استهبان، گرگان و خواف در سالن‌های مربوطه روی صحنه خواهند رفت که برخی از آن‌ها در بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای و دیگر آثار در بخش‌های بین‌المل و ویژه دسته‌بندی شده‌اند.


 


مجموعه تئاتر شهر


سالن اصلی تئاتر شهر در روز اول جشنواره به «طلقه الرحمه» اثری از کشور عراق اختصاص دارد که محمد موید نویسندگی و کارگردانی آن‌ها را به عهده دارد و مدت زمان آن پنجاه دقیقه است. این اثر که به بخش بین‌الملل جشنواره اختصاص دارد، در دوسانس ۱۷ و ۲۰ اجرا خواهد داشت.

روایتی از مواجهه عشایر و زندگی کوچ‌رو با کرونا + فیلم
هم اکنون بخوانید


تالار چهارسو


تالار چهارسو یکی دیگر از سالن‌های تئاتر شهر نیز میزبان یک اثر شرکت داده شده در بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای از ایران است. این اثر آخرین نامه نام دارد و مهرداد کوروش نیا نویسنده آن است. این اثر را مهسا بایرام‌زاده از نقده کارگردانی کرده است. این نمایش در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ روی صحنه خواهد رفت.


سالن سایه


سالن سایه در اولین روز میزبان یک اثر از تهران است که در بخش بین‌الملل حضور یافته است. این اثر به نویسندگی و کارگردانی مسعود طبیبی «افلیا» نام دارد و طی دوسانس ۱۷ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.


تالار قشقایی


تالار قشقایی دیگر سالن مجموعه تئاتر شهر در روز اول اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر اجرایی ندارد.


تماشاخانه سنگلج


تماشاخانه سنگلج در جنب پارک شهر در روز اول جشنواره طی سانس‌های ۱۷ و ۲۰ میزبان نمایش «دانه‌های کال انجیر» به نویسندگی جواد عاجلی و کارگردانی سانیا عاجلی است. این اثر از شهر استهبان در جشنواره حضور یافته و به بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای با دیگر آثار رقابت می‌کند.


تئاتر مولوی


تئاتر مولوی که هرساله یکی از سالن‌های ثابت اجراهای تئاتر شهر است نیز در دو سانس ۱۶ و ۱۹ میزبان یک اثر از گرگان خواهد بود که در بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای شرکت کرده است.  این اثر «پیله‌های خیس» نام دارد و مجید انوری نویسنده آن است. فائزه نوآبادی هم کارگردانی اثر را به عهده داشته است.


در تئاتر «شهرزاد» چه خبر است؟
هم اکنون بخوانید

 


تماشاخانه ایرانشهر


تالار دکتر ناظرزاده


تالار دکتر ناظرزاده در تماشاخانه ایرانشهر واقع در پارک هنرمندان در روز اول جشنواره میزبان یک اثر دیگر در بخش صحنه‌ای است که از شهر خواف در رویداد امسال شرکت کرده است. این اثر نمایشی «الهه سنگ» نام دارد و نویسنده آن فرشید تمری است و عبدالحکیم مشورتی کارگردانی آن را به عهده داشته است.


تالار استاد سمندریان


سالن استاد سمندریان در اولین روز جشنواره اجرایی ندارد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا