تخریب ۸ ساختمان ناایمن در پایتخت

تخریب ۸ ساختمان ناایمن در پایتخت


به گزارش ایلنا از روابط عمومی شهرداری ۱۰، «مهدی اخ الصنایع» با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تشکیل کارگروه استانی برای پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه گفت: بر اساس این دستورالعمل، شناسایی و ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه در برابر حوادثی چون آتش‌سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش را به صورت جدی در دستورکار قرار داده و با شناسایی هر مورد ناایمن، بدون اغماض مورد را از طریق مجاری قانونی و حقوقی مالک را به انجام اقدامات اصلاحی در جهت تامین پایداری و ایمنی بنا مکلف کرده‌ایم.


وی ادامه داد: در راستای انجام این طرح، بازدیدهای روزانه مشترک با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مسئول انجام می‌شود و تاکنون ۵۷ ساختمان مهم و بلند مرتبه این منطقه مورد بازدید قرار گرفته‌اند.


به گفته شهردار دیار مهر و ایمان، به طور میانگین روزانه دو تا سه ساختمان مورد ارزیابی قرار گرفته و چک لیست‌های مربوطه تکمیل می‌شود.


اخ الصنایع با اشاره به عملکرد کمیته ایمنی منطقه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، هفت جلسه کمیته ایمنی با حضور اعضای آن تشکیل شده است و در این راستا، کلیه املاک رها شده (متروکه) در سطح منطقه نیز احصا شده‌اند.


وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ مصوبه در این جلسات مورد تصویب قرار گرفته است، تصریح کرد: از این تعداد، ۲۶ مصوبه به صورت کامل اجرا و مابقی مصوبات مانند مراحل قضایی جهت اخذ حکم رفع خطر، تخریب و پیگیری هدایت مالکین به جهت اقدام به تخریب و نوسازی و… در دست اقدام است.

صهیونیست‌ها مسجدی در جنوب نابلس را به آتش کشیدند
هم اکنون بخوانید


شهردار منطقه با بیان اینکه هشت ساختمان براساس حکم قضایی از ابتدای امسال تخریب شده‌اند، خاطرنشان کرد: برخی از املاکی که به لحاظ متروکه بودن، باعث ایجاد معضلات اجتماعی در نواحی سه گانه شده بودند، توسط کمیته ایمنی احصا شده و نسبت به ایمن‌سازی آنها از قبیل بستن در و پنجره‌ها یا ورودی‌های ساختمان و همچنین رنگ‌آمیزی آن ساختمان از لحاظ منظر شهری اقدام شده است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا