استفاده دوباره اینفانتینو از واژه جعلی برای خلیج فارس/ اعتراض فدراسیون فوتبال چقدر جدی بود؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیست و پنجمین دوره مسابقات جام ملت‌های کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس در حالی با قهرمانی عراقِ میزبان با برتری مقابل عمان پایان یافت که جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» ضمن تبریک به عراقی‌ها بابت قهرمانی در این تورنمنت بار دیگر از واژه جعلی برای خلیج فارس استفاده کرد. او پیش از این در پستی اینستاگرامی درباره افتتاحیه این رقابت‌ها چنین کاری را تکرار کرده بود.

استفاده از واژه جعلی در حالی برای دومین بار توسط رئیس فیفا صورت گرفت که پیش از این مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران مدعی شده بود این فدراسیون پس از اینکه اینفانتینو در پست اینستاگرامی اول خود درباره افتتاحیه این رقابت‌ها از واژه جعلی برای خلیج فارس استفاده کرده بود، نامه‌ای رسمی به فیفا ارسال و اعتراض خود به این موضوع را اعلام کرده است.

مشخص نیست مسؤلان فدراسیون فوتبال ایران از چه لحن و چه ادبیاتی برای نشان دادن اعتراض خود به فیفا و اینفانتینو استفاده کرده‌اند، اما چیزی که مشخص است اینکه اگر اعتراضی وجود داشته باشد، آنقدر جدی نبوده که رئیس فیفا خود را مجاب کند تا از این واژه جعلی برای خلیج فارس استفاده نکند. شاید اگر فدراسیون فوتبال متن نامه اعتراض خود را منتشر کند، خیلی از ابهامات از بین برود.

فدراسیون فوتبال ایران پس از اولین پست اینستاگرامی اینفانتینو که از این واژه جعلی استفاده کرده بود، بیانیه‌ای صادر کرد، اما در متن آن نه فیفا را محکوم کرد و نه درخواست مجدّانه برای اصلاح هرچه زودتر‌ این واژه مجعول را داد.

ساعت دیدار فولاد - پدیده تغییر کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا