غول طلا رکورد زد

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، شرکت معدنی کانادایی بَریک گولد گزارش داد که تولید طلا به‌طور متوالی ۱۳.۴ درصد افزایش یافته است که می‌تواند بالاترین تولید سه ماهه آن در سال گذشته باشد که ناشی از عملکرد قوی معادن آن در نوادا و ساحل عاج است.

قیمت طلا در سه ماهه اکتبر تا دسامبر ۹.۹ درصد افزایش یافت که بهترین قیمت از اواسط سال ۲۰۲۰ بود. آنها به روند صعودی خود در سال جاری ادامه دادند زیرا کاهش تورم در ایالات‌متحده امیدها را برای افزایش آهسته‌تر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو افزایش داد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر تمایل به تقویت شمش دارند و هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را کاهش می‌دهند. بریک در ماه اکتبر گفت که دسترسی به سنگ معدنی با عیار بالا که اساساً حاوی طلای بیشتری است، در معادن نوادا، شرکت را به پایان قوی در سه ماهه چهارم می‌رساند. این معدنچی پیش از این انتظار داشت که در اواخر سه ماهه سوم، سنگ معدنی با عیار بالا باشد.

بر اساس گزارش رویترز، بریک روز سه‌شنبه مجموع تولید اولیه طلا را ۱.۱ میلیون اونس در سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر گزارش کرد که از ۹۸۸ هزار اونس افزایش یافته است. این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد هزینه‌های پایدار در هر اونس طلا، یک معیار صنعتی که منعکس‌کننده هزینه‌های کل است، حدود یک تا سه درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یابد.

عراق و ایران بر سر گاز و پرداخت بدهی به تهران توافق کردند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا