تولیدکنندگان ورق‌ گالوانیزه در ضرر هستند/ دولت در قیمت‌ها بازنگری کند

تولیدکنندگان ورق‌ گالوانیزه در ضرر هستند/ دولت در قیمت‌ها بازنگری کند


حمید شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: گالوانیزه در بورس قیمت گذاری می شود؛ اما باید توجه داشت که قیمت کشف شده تا چه میزان می تواند بهای تمام شده تولیدکنندگان را پوشش دهد. در حال حاضر کشورهای روسیه و چین با دامپینگ ورق های گالوانیزه قیمت های خود را کاهش داده و این امر باعث شده این کشورها بازار را در دست گرفته و تولیدکنندگان سایر کشورها ضربه بخوردند و تولیدکنندگان ایران نیز با سختی به تولید ادامه دهند. قطعا این دو کشور ابر قدرت با توجه به مازاد تولید و تولید دو برابری محصولات فولادی در مقایسه با مصرف نیاز داخلی خودشان، برای  تصاحب بازارهای جهان سیستم دامپینگ را برگزیدند؛ ‌اما باید توجه داشت برای کشوری مانند ایران که کیفیت محصولات و میزان مصرف آن با سایر کشورهای رقیب متفاوت است؛ نباید تنها قیمت بورس جهانی برای فروش این محصول مد نظر قرار دهد.


وی ادامه داد: ایران این ورق ها را با جرم پوشش متناسب با نیاز مشتریان تولید می کند. این در حالی است که قیمت جهانی ورق های گالوانیزه با توجه به حداقل پوشش قیمت گذاری می شود. استفاده از جرم پوشش استاندارد با سفارش مشتری باعث می شود بهای تمام شده محصول ایرانی نسبت به محصولات مشابه خارجی با جرم پوشش ضعیف تر، افزایش پیدا کند.


شجاعی معتقد است:‌ قیمت دستوری یا قیمت آزاد باید برای تمامی زنجیره باشد نه تنها برای یک محصول! این در حالی است که تنها ورق گالوانیزه دستوری است.


وی اظهار کرد: ایران در شرایط خاصی سیاسی و اقتصادی به سر می برد و این امر باعث افزایش هزینه های تولید می شود؛ در نتیجه قیمت تمام شده افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین محصولات باید متاسب با شرایط کشور تعیین شود تا قیمت منطقی کشف شود. در این راستا این شرکت آماده است تا تمام مستندات مالی خود را به کارشناسان ارائه دهد.

تست ارتعاش توسعه زیرسیستم پیشرانش ناهید ٢ با موفقیت انجام شد
هم اکنون بخوانید


شجاعی با بیان اینکه شرکت ورق خودرو ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن محصولات گالوانیزه تجاری و خودرویی دارد،‌ عنوان کرد: در حال حاضر سالیانه حدود ۱۴۰ هزار تن محصول خودرویی و ۱۳۰ تن محصول تجاری در این شرکت تولید می شود. این شرکت در سال گذشته توانست با سرمایه گذاری ۶٫۵ میلیون یورویی، ورق گالوانیزه رویه خودرویی تولید کند. تست کیفیت این ورق نیز با حضوران کارشناسان شرکت‌های خودروسازی کشور انجام و تحویل گروه ایران خودرو شد. در ماه گذشته نیز از ورق‌های گالوانیزه رویه  این شرکت در تولید خودرو پژو استفاده شد و تمامی شرایط و تست ها خوشبختانه موفقیت آمیز بوده است.


وی تاکید کرد: با توجه به بومی سازی ورق گالوانیزه رویه خودرویی و بی نیازی از واردات این محصول، انتظار می رود دولت از واردات آن جلوگیری کند؛ چراکه با تولید این محصول در داخل،‌ ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه‌ها نسبت به واردات،‌ کاهش پیدا می کند.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا