بیانیه سازمان امور دانشجویان کشور به مناسبت روز دانشجو

بیانیه سازمان امور دانشجویان کشور به مناسبت روز دانشجو


به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، سازمان امور دانشجویان کشور به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای ارسال کرد. 


متن بیانیه به شرح زیر است: 


هوالبصیر


۱۶ آذر ماه در سال ۱۳۳۲ یادآور قیام دانشجویان بصیر و ظلم ستیز و ضد استکباری است. دانشجویانی که سفر معاون رئیس جمهور دولت امپریالیستی آمریکا به ایرانمان را بر نتافتند و خشم و مشتهای خود را رو به کاخ بیداد نشانه رفتند. سه تن از آنان اگر چه در خون پاک خود غلتیدند، اما مرگ سرخ و شهادت‌شان رایت بیداری و نماد استکبار ستیزی واقع شد و برای همیشه حرکت‌های سیاسی و اجتماعی دانشجویی را سرمشق واقع گردید.


پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، روز شهادت آن شهیدان گرامی، بدرستی روز دانشجو نامیده شد تا ضمن بزرگداشت هماره یاد و راه آنان، دانشجویان ایران عزیزمان به الگوهای مبارزه و استکبار ستیزی رهنمون شوند. خوشبختانه در مقاطع مختلف تاریخ کشورمان خاصه در دوران دفاع مقدس و یا در ایام رویارویی با فتنه‌های سیاسی و نیز عرصه‌های فناوری و علم ورزی، قشر دانشجوی ما، انقلابی و مجاهدانه و بصیر ظاهر شده و می‌شود.


این ظهور و حضور چنان بوده و هست که ارزیابی توفیقات و فتوحات و دستاوردهای درخشان بدون سهم دانشجو و دانشگاه میسر و منصفانه نیست. امروز دانشجوی ما با نگاه به گذشته و بهره از تجربیات و مرور راه رفته، بصیرت از پیش، ملهم از شهیدان خاصه شهدای عرصه دانشگاه، مقاوم و مبارز در برابر تفکر جهان استکبار خودنمایی می‌کند و قد برافراشته است. امروز دانشجوی ایران اسلامی با هر عنوان و رسمی، خود را ایرانی و مدافع ارزش‌ها می‌داند و در عرصه جهاد علمی و جهاد سازندگی و جهاد خودکفایی و جهاد اندیشه ورزی و جهاد تبیین و… مصمم نقشی فعال و پیشرو ایفا می‌کند. امروز دانشجوی ایران ما مجهز به دیدی دشمن شناسانه، رویدادها را به نیکی رصد می‌کند، به تحلیل می‌نشیند و در کسوت نقادی عادل و اصلاحگر رو به آینده‌ای روشن قدم بر می‌دارد.

طرح واکسیناسیون سراسری علیه «تب زرد» در برزیل
هم اکنون بخوانید


دشمنان و در راس‌شان آمریکای جنایتکار، امروز نیز به دنبال شکست‌های پی در پی در عرصه‌های مختلف وعدم توان مقابله و رویاروی با ایران توانمند اسلامی، دست به عملیات روانی جدیدی با شعارهای فریبنده زده است و بی‌شک در این نقشه شوم نیز همچون گذشته به شکست تن خواهد داد و ایران عزیز و سرفرازمان با رهنمودهای داهیانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و بهره مندی از قشر جوان، نخبه، آگاه و متخصص دانشگاهی، در عرصه‌های مختلف رو به جلو با رشدی چشمگیر و در مسیر خوداتکایی به حرکت خود ادامه خواهد داد.


سازمان امور دانشجویان کشور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا، شهدای سرفراز ۱۶ آذر سال ۳۲ و شهدای دانشجویی دفاع مقدس و عرصه علمی، روز دانشجو را به همه دانشجویان کشور پر افتخارمان تبریک گفته و امید دانشجویان فرزانه و فرهیخته همچون همیشه با بصیرت و هوشیاری کامل و با تقویت روحیه انقلابی و استکبار ستیزی و عدالت خواهی خود، گام‌های مؤثرتری در راستای بهبود وضعیت کشور بردارند و با مساعی خستگی ناپذیر، آتیه‌ای آباد و درخشان را برای ایران اسلامی رقم زنند.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا