زیره سبزی و نشاط را به ثروتم هدیه داد


زیره سبزی و نشاط را به ثروتم هدیه داد




هنگامی که زیره سبز صادراتی ارزشمند توسط کشاورزان به صورت سنتی و با دست برداشت می شود مقدار زیادی ناخالصی به همراه دارد که باید از آن جدا شود. برای انجام این کار لازم است زیره سورت شود. شما می توانید تمام مراحل بوجاری کردن را با دست و سنتی انجام دهید اما وقت، انرژی و هزینه زیادی را باید صرف آن کنید. ولیکن شما می توانید با صرف یک بار هزینه و خرید دستگاه بوجاری زیره، به راحتی این کار انجام دهید و زیره سیاه بوجاری شده یکدستی داشته باشد.


مخصوصا افرادی که می خواهند در زمینه صادرات زیره فعالیت کنند، خرید این دستگاه به سود آن ها می باشد، زیرا زیره ای که صادر می شود باید دارای خلوص ۹۸% باشند و این حجم از خلوص فقط توسط دستگاه و کارخانه امکان پذیر می باشد معمولا زیره هایی که به کارخانه می آورند دارای ۳۰ الی ۳۵% ضایعات می باشد که ای ضایعات طی چند مرحله جدا سازی می شوند.


 


زیره سیاه کوهی


پودر زیره سیاه کوهی از ارگانیک ترین نوع ادویه جات می باشد که برای از بین بردن بوی زهم گوشت نیز از آن استفاده می شود.


البته خواص زیره سیاه نیز بسیار فراوان است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. برای لاغری و تناسب اندام و داشتن وزن متعادل برای تمامی گروه های سنی حائز اهمیت می باشد.


متاسفانه امروزه در کشورهای اروپایی و آسیایی برای کاهش وزن جوانان اقدام به عمل های جراحی بسیار سخت نموده و گاها دیده شده است که برخی از افراد با استفاده از انواع قرص و داروی شیمیایی وزن خود را کاهش می دهند.

تلاش برای رفع ایراد فنی نیروگاه‌ اتمی بوشهر
هم اکنون بخوانید


اما در برخی از موارد نیز پس از کاهش وزن شاهد ابتلا به بیماری های کلیوی و کبدی خواهیم بود. بنابراین مصرف داروهای شیمیایی توسط پزشکان طب سنتی و همچنین کارشناسان تغذیه توصیه نمی شود.


طبق بررسی‌ های انجام شده افرادی که دچار بیماری اضافه وزن و چاقی می باشند، بیشتر درصدد ابتلا به بیماری بیماری های قلبی نیز هستند.‌


2


اسانس زیره سبز


در غذا هایی که ما روزانه مصرف می کنیم مثل برنج، افزودن اسانس زیره سبز پخته طعم خاصی به غذای ما می دهد. این گیاه با وجود مقاومت فراوان در مقابل خشکسالی گیاه زیره مانند گوهری ارزشمند از دل خاک برمی آید و با ارزش نهادن به صنعت فرآوری می توانیم آن را به کشور هایی صادر کنیم که فاقد این محصول ارزشمند می باشند.


کشور عزیز ما ایران به دلیل دارا بودن از آب و هوای چهار فصل و خاک حاصلخیز حجم زیادی از این محصول را زیر کشت دارد و در سراسر جهان این ادویه جزء پر طرفدار ترین ادویه ها می باشد و در مصارف غذایی و طب سنتی از آن استفاده می شود.


3


 


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا