معرفی هیات داوران ۱۵ نفره جشنواره فیلم رشد

معرفی هیات داوران ۱۵ نفره جشنواره فیلم رشد


به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم رشد، اعضای هیات داوران پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد معرفی شدند. بر این اساس شفیع آقامحمدیان رئیس هیات داوران این دوره خواهد بود. آقامحمدیان متولد ۱۳۳۸ در شهر اردبیل و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما و تئاتر از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. وی فعالیت هنری را در سال ۱۳۶۱ با همکاری در تلویزیون آغاز کرد و ۲۰ فیلم کوتاه خبری و مستند ساخت. آقامحمدیان سال ۱۳۶۷ فعالیتش را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد و دفتر تولید «بصیر فیلم» را تأسیس کرد.


 


هیات داوران بخش پویانمایی


هیات داوران سه نفره بخش پویانمایی از هادی محمدیان، شهرام حیدریان و پروین تجوید تشکیل شده است.


هادی محمدیان، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس پویانمایی است. وی فعالیت هنری خود را از دهه ۸۰ آغاز کرده است و «شاهزاده روم» و «فیلشاه» از ساخته‌های وی به شمار می‌رود. محمدیان با فیلم شاهزاده روم برنده لوح تقدیر ویژه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و دیپلم افتخار هجدهمین جشن سینمای ایران شده است.


شهرام حیدریان متولد ۱۳۵۱، دارای مدرک کارشناسی عکاسی و کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده، طراح استوری‌برد، فیلم‌بردار و تدوینگر است. حیدریان کارگردان فیلم‌های پویانمایی «خرمگس»، «جنگ‌ساز»، «ماجراهای قورقوری و وزوزو»، «سیکل» و «مشعل المپیک» است.


پروین تجوید متولد ۱۳۴۰، مربی نقاشی، انیماتور، طراح شخصیت و کارگردان است که سابقه همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه دارد.


 


هیات داوران بخش مستند


امسال سه داور وظیفه معرفی فیلم‌های برتر بخش مستند را به عهده خواهند داشت: مهدی عظیمی میرآبادی، جمشید بیات و مهناز مظاهری. در جشنواره پنجاه و دوم، داوری آثار مستند کوتاه و بلند به صورت همزمان انجام خواهد شد.


مهدی عظیمی میرآبادی متولد ۱۳۴۴ و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد سینما در دانشگاه هنر است. وی به عنوان کارگردان و مدرس دانشگاه فعالیت داشته و صاحب امتیاز و مدیر مسئول دوهفته‌نامه «سینمای خانگی»، معاون امور فعالیت‌های سازمان سینمایی کشور و مدیر کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای بوده است. دبیری اجرایی جشنواره فیلم پلیس از دیگر سوابق کاری او به شمار می‌رود.

تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران
هم اکنون بخوانید


جمشید بیات متولد ۱۳۵۲ در تهران، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای مستند است. او در رشته سینما در دانشگاه‌های سوره و دانشگاه هنر تهران تحصیل کرده است. بیات مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری رسانه فکر فرداست و فیلم‌های مستند «دست‌های خالی»، «ققنوس»، «صدام، تاریخ یک کابوس» و «باده و بارگاه» از جمله کارهای اوست.


مهناز مظاهری متولد ۱۳۴۶ در تهران است. وی در رشته فیلم از دانشکده صدا و سیما فارغ‌التحصیل شده و تجربه کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی، عکاسی خبری و تدریس در دانشگاه را در کارنامه دارد. کارگردانی مجموعه تلویزیونی «آن سوی چهره‌ها» و فیلم‌هایی نظیر «آواز پر جبرئیل»، «خوشنویسی در جهان اسلام» و «در گنج» از جمله فعالیت‌های هنری اوست.


 


حضور شش داور در بخش فیلم‌های داستانی


سیدمحمدرضا خردمندان، مهدی فیوضی، انسیه شاه‌حسینی، حبیب‌الله بهمنی، جواد رمضان‌نژاد و محسن جسور داوران بخش فیلم‌های داستانی پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم رشد هستند.


مهدی فیوضی در سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمده و کارگردان و فیلمنامه‌نویس است. «نفوذی» (۱۳۸۷) نخستین تجربه سینمایی فیوضی در مقام کارگردانی بود. نویسندگی و کارگردنی «محرمانه تهران» (۱۳۹۰) دیگر سابقه سینمایی وی به شمار می‌رود.


سیدمحمدرضا خردمندان متولد ۱۳۶۲ در شیراز است و در رشته کارگردانی از دانشگاه صداوسیما فارغ‌التحصیل شده است. این کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس با فیلم «بیست و یک روز بعد»، در سال ۱۳۹۵ نخستین تجربه سینمایی خود را به دست آورده و در بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شده است.


انسیه شاه‌حسینی، متولد ۱۳۳۳ در گرگان است. وی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینماست و فعالیت هنری خود را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرده است. شاه‌حسینی اولین زن رزمنده ایرانی محسوب می‌شود که در موضوع جنگ ایران و عراق فیلم ساخته است. «زیباتر از زندگی»، «پنالتی»، «شب بخیر فرمانده» و «غروب شد بیا» از جمله فیلم‌های اوست.


حبیب‌الله بهمنی دیگر داور شیرازی این بخش است که در سال ۱۳۳۶ در این شهر متولد شده است. وی علاوه بر کارگردانی و نویسندگی، تجربه بازیگری نیز در کارنامه دارد. بهمنی دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است و دفتر تولید «بصیرفیلم» را بنیان‌گذاری کرده است. تدریس در دوره‌های کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، تدوین و مستندسازی و کارگردانی فیلم‌های «سیب و سلما» و «خوش‌رنج» از دیگر فعالیت‌های وی به شمار می‌رود.

علم و معرفت در صحیفه سجادیه
هم اکنون بخوانید


جواد رمضان‌نژاد متولد ۱۳۵۶ در تهران است. وی فارغ‌التحصیل دوره دکترای علوم ارتباطات اجتماعی است و سوابق متعددی در حوزه مدیریت سینمایی و رسانه‌ای دارد. قائم مقامی مرکز سیما فیلم، مدیریت شبکه‌های افق و پنج سیما و مدیریت گروه مستند شبکه چهار سیما از جمله فعالیت‌های مدیریتی او محسوب می‌شود.


محسن جسور متولد ۱۳۶۳ در تهران و جوان‌ترین عضو هیات داوران است. وی به عنوان عکاس اجتماعی، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون شناخته می‌شود. جسور در سال ۷۴ با بازی در نمایش «مظلوم اول» به عرصه تئاتر وارد شد. سپس به نویسندگی روی آورد و در طول سال‌های فعالیت خود چندین نمایشنامه کوتاه، خیابانی و صحنه‌ای نوشت.


 


آثار مسابقه معلمان و دانش‌آموزان


در این دوره کار داوری آثار بخش معلمان و دانشجومعلمان و بخش دانش‌آموزان فیلمساز بر عهده سه داور خواهد بود: پرویز فارسیجانی، محسن جسور و میرعباس خسروی‌نژاد.


پرویز فارسیجانی فارغ‌التحصیل دکترای الهیات از دانشگاه بین‌المللی علوم اسلامی لندن است. وی مدیر کل سازمان سینمایی، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما، دبیر شورای معارف سیما، مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه یک، مدیر کل آموزش و پژوهش سیما و موسس و رئیس مرکز رسانه‌ای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده است.


میرعباس خسروی‌نژاد متولد ۱۳۵۶ در خرم‌آباد و نویسنده، کارگردان و تدوین‌گر است. وی در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده و از سال ۱۳۸۰ به فیلمسازی مشغول بوده است. خسروی‌نژاد ساخت چند فیلم کوتاه داستانی از جمله «آب در خوابگه مورچگان»، «لنگه‌کفش ایمان»، «کلاس پنجم ب»، «روز ولنتاین»، «فروزان»، «آزاده» و «آیدین» را در کارنامه دارد.


محسن جسور دیگر داور این بخش است که در بخش فیلم‌های داستانی نیز به داوری مشغول خواهد بود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا