بازگشت اصل سرمایه سهامداران را تضمین می‌کنیم/ فرابورس در ساخت فیلم‌های اجتماعی نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد

بازگشت اصل سرمایه سهامداران را تضمین می‌کنیم/ فرابورس در ساخت فیلم‌های اجتماعی نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد


علی طلوعی که فیلم سینمایی «بخارست» به تهیه‌کنندگی او به تازگی در سینماهای کشور اکران شده است، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در این شرایط شاید کم‌تر تهیه‌کننده‌ای حاضر به اکران فیلمش می‌شد اما برآورد ما این بود که وضعیت سینماها کم‌کم رو به بهبودی است و اگر چنین برآوردی نداشتیم قطعاً فیلم «بخارست» اکران نمی‌شد.


طلوعی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل موثر در موفقیت فیلم می‌توان مدت اکران مناسب باشد، با توجه به مساعدتی که سازمان سینمایی در طول زمان اکران با ما داشت این فیلم اکران عید نوروز و عید فطر را هم خواهد داشت و این مدت زمان چند ماهه برای اکران فیلم «بخارست» به ما این اطمینان را داد که فیلم قطعاً می‌تواند مخاطبان خود را پیدا کرده و فروش مناسب خود را داشته باشد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که زمان مفید در این مدت با توجه به شرایط حاضر و جام‌جهانی و جشنواره فجر پیش‌رو زمان چندان زیادی نیست.


وی افزود: نکته دیگر این است که به هر شکل سینماها در شرایط حاضر وضعیت خوبی ندارند و فروش آثار به حداقل رسیده است. لازم بود که فیلمی پرمخاطب در این روزها اکران شود تا بتواند مخاطبان را به سینماها برگرداند. شورای صنفی نمایش در جمع‌بندی‌هایی که داشت به این نتیجه رسید که فیلم «بخارست» در بین آثار مورد نظر می‌تواند اثر مناسبی برای اکران در این شرایط باشد و یکی از دلایل ما برای اکران هم همین مسئله کمک به سینما بود.


طلوعی درباره دیگر حمایت‌های سازمان سینمایی از فیلم «بخارست» به عنوان اثری سینمایی که در شرایط حاضر اکران شده است، گفت: علاوه بر تعیین زمان نسبتاً طولانی قرار بر این بود که تیزر تلویزیونی فیلم سینمایی «بخارست» نیز پخش شود که متأسفانه تا امروز خبری از تیزر و تبلیغات تلویزیونی نبوده است.

تاج: تلاش می‌کنیم VAR را برای نیم‌فصل دوم داشته باشیم/ کمیته انضباطی جدی‌تر برخورد کند
هم اکنون بخوانید


این تهیه‌کننده درباره فروش فیلم «بخارست» در پنج روز اول اکران گفت: برای بررسی میزان فروش فیلم باید زمان و شرایطی که اکران شده است را هم در نظر بگیریم. با در نظر گرفتن این مسئله که در این دو ماه فروش فیلم‌ها بسیار کاهش پیدا کرده است، فروش بیش از یک میلیارد تومانی فیلم «بخارست» رقم قابل توجهی است. ضمن اینکه در اواخر هفته گذشته شاهد ناآرامی‌هایی در کشور بودیم که باعث شد بسیاری از سینماهای اصلی تهران و کشور تعطیل باشند.


تهیه‌کننده سریال «ملکه گدایان» تأکید کرد: ارزیابی شخصی من این است که جامعه به سمت آرامش می‌رود و قطعاً هر چقدر به سمت آرامش برود به همان اندازه در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت سینما نیز شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود. بر همین اساس معتقدم فیلم «بخارست» با توجه به قصه و همچنین بازیگران مطرحی که در آن ایفای نقش می‌کنند می‌تواند فروش قابل توجهی در روزهای آینده داشته باشد.


طلوعی درباره ساخت فیلم «بخارست» و اولین تجربه تأمین مالی جمعی در سینمای ایران گفت: در ساخت این فیلم ما ۲۰ درصد از سرمایه را تأمین کردیم، وقتی فرابورس وارد پروژه ساخت این فیلم شد، «بخارست» ساخته شده بود و ما بیشتر برای اعتمادسازی و شروع شکل‌گیری این مسیر ترجیح دادیم با فیلمی که ساخته شده و همچنین ریسک سرمایه‌گذاری بر آن بسیار اندک است اولین تجربه تأمین مالی جمعی در تاریخ سینمای ایران را رقم بزنیم. قطعاً سرمایه‌گذاری از نقطه آغاز تولید کار سخت و پر ریسکی است و ما با اتکا به تجربه مسعود اطیابی در ساخت فیلم‌های پر فروش و بازیگران مطرح و شناخته‌شده‌ای که در این فیلم حضور دارند حضور در پروژه «بخارست» را کم‌خطرتر از دیگر پروژه‌های موجود دانستیم.

پخش ۳ سریال جدید از شبکه های رادیویی
هم اکنون بخوانید


وی افزود: اولین سرمایه‌گذاری فرابورس در سینما قدم مهمی بود که خوشبختانه به خوبی برداشته شد و این مسیر شکل گرفت. مجموعه ما در نظر دارد تا برای پروژه‌های بعدی سبدی از محصولات سینمایی ارائه دهد تا در آینده بتوانیم در ساخت فیلم‌های اجتماعی نیز نقش داشته و سرمایه‌گذاری کنیم و از این طریق به سینمای اجتماعی نیز کمک شود.


این تهیه‌کننده درباره احتمال فروش پایین فیلم‌های سینمایی و نحوه بازگشت سرمایه مردم گفت: مجموعه ما بازگشت اصل سرمایه را به مردم تضمین می‌کند و افرادی که در ساخت «بخارست» سرمایه‌گذاری کردند هیچ نگرانی برای بازگشت سرمایه‌شان نداشته باشند. در واقع اگر تا یک سال این فیلم نتواند سرمایه سهامدارانش را بازگرداند اصل سرمایه توسط مجموعه ما به سهامداران برگردانده می‌شود.


طلوعی در پایان اظهاراتش درباره دیگر پروژه‌های در دست تولید گفت: در حال حاضر برای ساخت یک سریال با ساترا مشغول رایزنی هستیم که فکر می‌کنم به زودی این پروژه وارد مرحله تولید خواهد شد. یک فیلم سینمایی اجتماعی به اسم «تالان» را هم در دست داریم که به تازگی پروانه ساخت آن صادر شده است. در حال حاضر برای اجرایی کردن طرح سبد فیلم‌های سینمایی با فرابورس مشغول رایزنی هستیم، کلیات طرح پذیرفته شده و در جزئیات هم به زودی به توافق می‌رسیم تا شرایطی فراهم شود که سهامداران برای ساخت فیلم‌های اجتماعی نیز با ما همکاری کنند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا