لیگ برتر آزاد| سومین فینال متوالی برای تیم رضا یزدانی/ شکست گلیج و ابراهیمی و برتری حسن یزدانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دومین مبارزه مرحله نیمه نهایی لیگ برتر آزاد صبح امروز (جمعه) بین دو تیم انبوه‌سازان هوتن و بانک شهر در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد. در حالی که تماشاگران حاضر در سالن به شدت تیم هوتن را تشویق می‌کردند، مبارزه‌ها یکی در سبک وزن و یکی در سنگین وزن پیگیری شد. در پایان تیم بانک شهر با نتیجه ۶ بر ۴ از سد تیم هوتن گذشت تا در فینال حریف بلیش شود.

وزن ۵۷ کیلوگرم: زائور اوگویف ۱۴ بر ۳ از سد رضا مومنی گذشت.

وزن ۶۱ کیلوگرم: عباس گاژدی ماگمدوف در ۵۰ ثانیه داریوش حضرتقلی‌زاده را با باراندازهای متوالی ۱۰ صفر شکست داد و از تماشاگران خواست که تشویقش کنند که البته تماشاگران حاضر در سالن هوادار هوتن بوده و برد مقتدرانه کشتی‌گیر روس تشویقی به همراه نداشت.

وزن ۶۵ کیلوگرم: محمد رمضانپور ۶ بر یک مقابل عبدالمجید کودیف قهرمان امیدهای اروپا تن به شکست داد تا کشتی‌گیر روس اولین نماینده هوتن باشد که در این مبارزه برای آنها به برد می‌رسد.

وزن ۷۰ کیلوگرم: محمدمهدی یگانه جعفری مقابل امیرمحمد یزدانی شکست خورد تا هوتن به سومین بردش در این مسابقه برسد. نایب قهرمان سال ۲۰۲۱ جهان در وزن ۶۵ کیلوگرم که نماینده ایران در وزن ۷۰ کیلوگرم در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ نیز بود، اما موفق نشد روی تشک برود، در این کشتی با نتیجه ۸ صفر یگانه جعفری را که بعد از ناکامی در مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی آسیا از تیم ملی خداحافظی کرده بود، شکست داد.

وزن ۷۴ کیلوگرم: در حالی که کشتی‌ها خیلی به لحاظ تیمی حساس شده بود، حسین ابوذری و رازانبک جمالوف مقابل هم قرار گرفتند که جمالوف در پی زیرگیری ابوذری، کشتی را رو کرد و با بدلکاری چهار امتیاز گرفت. در ادامه باز هم جمالوف بود که موفق به کسب امتیاز شد و این کشتی را با نتیجه ۶ بر صفر به سود خود تمام کرد و هوتن به چهارمین بردش رسید.

ایران میزبان سه رویداد بین‌المللی کوراش در سال 2022
هم اکنون بخوانید

وزن ۷۹ کیلوگرم: علی سوادکوهی و محمد نخودی آخرین کشتی‌گیرانی بودند که برای دو تیم روی تشک رفتند و باتوجه به اینکه دو کشتی‌گیر بانک شهر در این مسابقه با امتیاز عالی حریف خود را شکست داده بودند، برد این تیم پیش از مسابقه ۷۹ کیلوگرم قطعی شده بود. سوادکوهی که امسال در تورنمنت تونس با وجود شکست محمد نخودی، نتوانست صاحب دوبنده تیم ملی شود، مقابل نایب قهرمان جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ با وجودی که سه امتیاز از نخودی عقب افتاده بود، اما موفق به جبران امتیازات از دست داده شد و ۵ بر ۳ از نخودی پیش افتاد. نخودی با خاک کردن سوادکوهی نتیجه را ۵ – ۵ کرد و این کشتی به سود سوادکوهی تمام شد.

وزن ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی موفق شد عزت الله اکبری را از پیش رو بردارد و تیم بانک شهر را به پنجمین بردش برساند. یزدانی که امسال در بلگراد به هشمین مدال جهانی‌ و المپیکش رسید، نایب قهرمان جهان را که امسال به وزن ۸۶ کیلوگرم آمده ۱۱ بر صفر شکست داد و اولین کشتی‌گیر بانک شهر بود که مورد تشویق تماشاگران هوتن قرار گرفت.

وزن ۹۲ کیلوگرم: محمدجواد ابراهیمی ۲ بر یک مقابل کامران قاسم‌پور تن به شکست داد. دو کشتی‌گیر که رفاقت نزدیکی با هم دارند بار دیگر مقابل هم قرار گرفتند. کامران قاسم‌پور سال ۲۰۲۱ برای آنکه بعد از تغییر وزن و آمدن به ۹۲ کیلوگرم، برای اولین بار صاحب دوبنده تیم ملی شود، مقابل محمدجواد ابراهیمی دوست و هم‌باشگاهی قدیمی خود قرار گرفت و با شکست او، ملی‌پوش شد تا طی دو سال اخیر صاحب وزن ایران و قهرمان بزرگسالان جهان شود. ابراهیمی نیز طی این سال‌ها بدشانسی زیادی آورده و دو بار پایش را جراحی کرده است. این بار هم کشتی دو قهرمان جویباری در تایم اول محتاطانه دنبال شد و قاسم‌پور در یک دقیقه پایانی تایم اول با زیرگیری موفق به کسب دو امتیاز شد. در وقت دوم ابراهیمی موفق شد پای حریف را از تشک خارج کند و نتیجه درنهایت ۲ بر یک به سود کامران قاسم‌پور تمام شد. هوتن با کامران قاسم‌پور به دومین برد خود در نیمه نهایی رسید.

کاراته قهرمانی آسیا| 7 نشان رنگارنگ، حاصل تلاش نمایندگان ایران در روز نخست
هم اکنون بخوانید

وزن ۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان که امسال در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی دو بار گلیج را شکست داده و صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ شده بود، در قالب تیم بانک شهر بار دیگر مقابل دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت. در این مبارزه مجتبی گلیج با اخطار کم‌کاری در تایم اول یک بر صفر از حریف پیش افتاد و همین اتفاق در تایم دوم این بار برای محمدیان اتفاق افتاد تا نتیجه یک – یک مساوی به سود محمدیان شود که امتیاز آخر را دریافت کرده بود. گلیج که تشویق تماشاگران را به همراه داشت با اخطار کم‌کاری بعدی کشتی را ۲ بر یک به سود خود کرد، اما در ثانیه‌های پایانی محمدیان موفق شد پای حریف را از تشک بیرون کرده و ۲ – ۲ به پیروزی برسد. محمدیان اجازه نداد داور دستش را مقابل گلیج بالا ببرد.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امین طاهری به راحتی از سد صحرایی گذشت و دومین برد را برای تیم بانک شهر کسب کرد.

پیش از این مسابقه، دو تیم پتروپالایش بلیش تاکستان و ستارگان ساری به مصاف هم رفتند که تیم بلیش با نتیجه ۹ بر یک از سد تیم ساروی گذشت و به فینال رسید.

از ساعت ۱۹ عصر امروز (۲۷ آبان) فینال بیست‌ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر بین دو تیم بانک شهر و بلیش برگزار خواهد شد. دو تیم ستارگان ساری و هوتن قائمشهر هم برگزارکننده مسابقه رده‌بندی هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =

دکمه بازگشت به بالا