تاکید شورای شهر بر معرفی عاملان جنایت حرم شاهچراغ به مردم

تاکید شورای شهر بر معرفی عاملان جنایت حرم شاهچراغ به مردم


به گزارش ایلنا، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و یکمین جلسه شورا با بیان اینکه اعضا گزارشات بازدیدهای خود از مناطق را در اختیار کمیسیون های شورا قرار دهند، اظهار کرد: در این صورت می توانیم در جریان مسائل مطرح شده در این بازدیدها باشیم.


نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: عاملان، آمران و محرکین حادثه خونین شاهچراغ باید به آحاد ملت معرفی شوند.


وی با اشاره به استفاده از تراموا در تهران، یادآور شد: بدنه اصلی حمل و نقل تهران بر اساس خدمات رسانی اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو است. ستون فقرات حمل و نقل را مترو تشکیل می دهد و تا قبل از تکمیل آن، ورود به سایر ابزار حمل و نقل را دانش روز دنیا تأیید نمی کند. تراموا با زیرساخت های لازم تهران در حوزه حمل و نقل تناسب ندارد.


سلیمانی همچنین تصریح کرد: باید کلیه خطوط مترو را تکمیل کرد و کاهش زمان انتظار مسافر به مدت ایده آل دو دقیقه را به نتیجه رساند.


زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز با اشاره به الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی در زمینه پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل در تمام شئون مدیریت شهری، باید برنامه ریزی لازم را نسبت به شناسایی مراکز خطرآفرین و انتخاب عرصه های ایمن و معرفی به شهروندان، مقاوم سازی زیرساخت های شهری و کاهش آسیب پذیری شهروندان نسبت به مخاطرات طبیعی و انسانی انجام داد.

مهار آتش در ساختمان اداری در خیابان سپهبد قرنی
هم اکنون بخوانید


وی افزود: باید برای کاهش خطرپذیری و افزایش تاب‌آوری، دستورات لازم در شهرداری صادر و نتایج اقدامات در شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود.


حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز از فاطمیون و مردم ایران برای ورود داعش و حادثه خونین حرم شاهچراغ عذر خواهی کرد و به خانواده های این شهدا تسلیت گفت.


سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورا در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باید هرچه سریعتر تروریست ها را شناسایی کنند، گفت: عاملان این اتفاقات باید به مردم معرفی شوند.


به گزارش شهر، وی با اشاره به آلودگی هوا با توجه به وارونگی هوا در فصل زمستان، یادآور شد: از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۰ تنها ۳۶ روز هوای پاک را تجربه کردیم و ۴۱ روز هوای تهران شرایط کاملا ناسالم را تجربه کرده است.


نجفی با بیان اینکه مسئولیت آلودگی هوا تنها با شهرداری نیست، اظهار کرد: با توجه به این موضوع تقاضا می شود شهرداری و به ویژه مرکز ارتباطات به مردم اعلام کند که مسئولیت تنها با شهرداری نیست. از سویی دیگر با نهادهایی که در این زمینه ترک فعل کرده اند، برخورد شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا