تصمیم‌گیران از واقعیت‌ها فاصله دارند

 

به گزارش روابط عمومی حزب جمهوریت ایران اسلامی متن این پیام از قرار ذیل است:

«بسمه تعالى»

«لایحب اللهالجهر بالسوء من القول الّا من ظلم»

در پى حوادث تلخ و هولناک ماه گذشته تا امروز در استان سیستان و بلوچستان بویژه در چابهار و زاهدان، اگرچه بارها طى نامه، بیانیه و مصاحبه، تذکرها و هشدارهایى همراه با پیشنهادهاى سازنده و وحدت بخش به اولیاء امور و مردم شریف و وفادار استان داده ایم ولکن احساس میشود تصمیمسازان وتصمیمگیران مربوط از واقعیت ها فاصله داشته و در تصور، توهم و برداشتها و تحلیلهاى نادرست به سر مى برند. لذا ضمن عرض تسلیت به تمامی داغدیدگان و امید شفای مجروحان و تقدیر و تشکر از نخبگان و علمای اهل سنت و شیعه استان که در راستای حفظ وحدت و آرامش در جامعه بذل جهد نمودند، از بیانیه جمعی از احزاب اصلاح طلب و پیشنهاد تشکیل هرچه سریعتر کمیته حقیقت یاب، منصف و ژرفنگر به منظور بررسی و ریشه یابی گسترش نارضایی شدید و اعتراض بین مردمی که همواره پشتیبان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بوده و در صحنه های مختلف از جمله انتخابات حضور فعال و تعیین کننده داشته اند و نیز علل و عوامل وقوع حوادث و فجایع هشتم مهرماه بخصوص در مکان مقدس اقامه نماز جمعه و تشخیص مقصران، قاصران، آمران و مباشران و نقش آنها و اعمال مجازات شدید قانونی نسبت به آنان و عذرخواهی و تفقد از مردم و بزرگان استان، بار دیگر بر این موارد تأکید میکنیم:
١) نگاه امنیتی نسبت به ملت، خاصه اقوام و مذاهب و توسل به زور و قوه قهریه، ذاتاً نادرست بوده و مغایر صریح «رُحماءُ بینهم» میباشد.
٢) لازم است اولیاء امور با تخصیص اعتبارات کافی و برنامه دقیق و همه جانبه، شیرینی توسعه امور فرهنگی، عمرانی، صنایع و کشاورزی و مهر و محبت عملی را به مردم محروم و مظلوم استان بچشانند.
٣)اگر دشمنان اسلام و ایران درصدد دامن زدن به مسائل قومی و مذهبی هستند، باید در راستای تحکیم وحدت و تقریب مذاهب و برخورد عادلانه و بدون تبعیض، نقشه دشمن را خنثی و وحدت و انسجام را تثبیت نمایند.
۴) به طور قطع برخورد منصفانه و محاکمه و مجازات و تعویض مقصران و قاصران در هر رتبه، مسئولیت و مقام باشند، موجب حسن ظن، افزایش اعتماد و حمایت تمامی افراد، قبائل و مذاهب و تزریق روحیه امید و نشاط بین جامعه خواهد شد.
۵)حزب جمهوریت ایران اسلامی، همواره در راستای تقویت وحدت ملی و اعتماد مردم، از هر خدمتی به ملت ایران به ویژه قبائل و مذاهب گوناگون دریغ نکرده و نخواهد کرد.

ورود ویروس انگلیسی به ایران تایید شد
هم اکنون بخوانید

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی رسول منتجب نیا

چهارم آبان ماه ۱۴۰۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا