«فاشیسم ابدی» به چاپ دوم رسید

«فاشیسم ابدی» به چاپ دوم رسید


به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «فاشیسم ابدی» اثر اومبرتو اکو ترجمه غلامرضا امامی در ۳۷۴ صفحه توسط خانه فرهنگ و هنر گویا که به تازگی روانه بازار شده بود، با قیمت ۱۱۰ هزار تومان به چاپ دوم رسید.


این کتاب شامل ترجمه مقاله مفصل اکو درباره فاشیسم و همچنین برخی دیگر از یادداشت‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی این فیلسوف ایتالیایی است.


غلامرضا امامی در درآمد کتاب آورده است:


اومبرتو در سپهر اندیشه و ادب، رنگین کمانی است از رنگ‌های گوناگون به هم پیوسته، رنگ‌هایی با هم و در کنار هم. کثرتی در وحدت، وحدتی در کثرت. رنگین کمانی ماندگار. همواره از او سه سیما به یاد می‌ماند:


سیمای پژوهشگری توانا، استاد دانشگاه در حوزه نشانه‌شناسی و قرون وسطی، فیلسوف و منتقد ادبی با اخذ بیش از سی دکترای افتخاری از دانشگاه‌های شرق و غرب جهان.


سیمای دیگری که وی را شهره ساخت، رمان‌نویسی است که با داستان بلند خود به نام گل سرخ در جهان خویش درخشید. داستان بلندی که نزدیک پنجاه سالگی نگاشت، خود خوش نداشت که وی را خالق گل سرخ بنامند، بر پایه این کتاب فیلمی فراهم آمد وبا استقبال جهانیان رویارو شد اما وی دیگر رخصت نداد با همه سودآویر بر پایه داستان‌های بلندش فیلمی ساخته شود.


سومین سیمای وی که در این کتاب بدان پرداخته شده، سیمای روشنفکری است که به جهان معاصر می‌اندیشید. از مشکلات بشری سخن می‌گوید و در گفتگوها راهی تازه می‌نمایاند. اندیشه‌های ژرف فلسفی وی را از زمانه و روزگارش بازنداشت، به نبرد با نخست وزیر عوام فریب فرانسه «برلوسکونی» پرداخت. هنگامی که برلوسکونی مظهر فساد و رانت با وعده‌های فریبنده به مدد تلویزیون و مطبوعاتی که در اختیار داشت به کرسی نخست وزیری ایتالیا تکیه زد، با وی درافتاد.

«گنجشک استخوانی» کتابی با شوخی‌های گاه و بی‌گاه
هم اکنون بخوانید


برلوسکونی گفت: من از راه دموکراسی و با آرامی مردم بر این مسند تکیه زده‌ام. اومبرتواکو در پاسخ گفت: هیتلر هم بدین گونه به قدرت رسید.


اکو به قدرت قلم ایمان داشت اما هرگز قلم در راه قدرت نزد، در کابینه پس از برلوسکونی، پست وزارت علوم را نپذیرفت. کار روشنفکر را روشنگری می‌دانست و تعهد به حقیقت و آزادی.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا