آیا دورنمای پوند تاریک است؟

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پوند و بازارهای دولتی بریتانیا در حالی متزلزل شدند که روز سه‌شنبه کواسی کوارتنگ، وزیر خزانه‌داری اصرار داشت که نسخه دقیق‌تری از طرح‌های هزینه خود را تا شش هفته دیگر ارائه نخواهد کرد و بدین ترتیب، امیدها برای شفافیت بیشتر را در مورد مسیر سیاست‌های مالی از بین برد. بدیهی است که ابهام در این مسیر، باعث ترس در بازارها شده است.


کوارتنگ در مصاحبه‌ای با تلویزیون جی‌بی نیوز (GB News) تایید کرد که طرح هزینه‌های میان‌مدت او همانطور که در ابتدا ذکر شد، در ۲۳ نوامبر منتشر خواهد شد. این امر با گزارش فایننشال تایمز -که منبع آن متشکل از شخصیت‌های ارشد حزب محافظه‌کار است- تضاد داشت؛ چرا که گزارش حاکی از آن بود که این طرح همراه با ارزیابی‌های مستقل از دفتر برنامه‌ریزی و مسئولیت بودجه، به منظور اطمینان بخشیدن به بازارهای ارز و اوراق قرضه تسریع خواهد شد.


درحالی که پوند در برابر دلار به پایین‌ترین حد خود رسیده بود، بازده اوراق قرضه دولتی بیش از نیم درصد افزایش یافت؛ و این به دنبال اولین اقدام کوارتنگ به عنوان وزیر خزانه در زمان نخست وزیر جدید لیز تراس روی داد. گفتنی است کوراتنگ در اولین اقدام وزارتی خود، در حدود ۴۵ میلیارد پوند (۴۸ میلیارد دلار) کاهش مالیات را اعلام کرد. در آن زمان، کوارتنگ به دفتر برنامه و بودجه (OBR) اجازه نداد تا در مورد اقدامات اظهارنظر کند، و این ممانعت، اتهاماتی را به دنبال داشت که  تنگ از بررسی دقیق سازمانی برنامه‌هایی که بسیاری آن را ناپایدار توصیف می‌کردند، طفره می‌رفت.


پس از گزارش FT، پوند یک شبه به ۱٫۱۴۲۵ دلار بازگشت. با این حال، پس از مصاحبه کوارتنگ این سودها تداوم نیافت و البته قبل از بهبودی به دلیل برخی داده‌های ضعیف بازار کار ایالات متحده، به ۱٫۱۳۵۲ دلار بازگشت.

منطقه آزاد چابهار در سیل آسیبی ندید/ برنامه بازسازی مدارس و روستاهای آسیب‌دیده
هم اکنون بخوانید


با نگاهی به دورنمای آتی می‌توان پیش‌بینی کرد که پوند دوباره متزلزل می‌شود؛ زیرا کوارتنگ پیشبرد طرح‌های هزینه را انکار می‌کند.


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا