ترکش‌های دامپینگ و جنگ روسیه بر پتروشیمی/ تحریم‌های جدید، برنامه تبلیغاتی و جنگ روانی است

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: تحریم‌های جدید هم شاید بیشتر برنامه تبلیغاتی و جنگ روانی را دنبال می‌کنند، بنابراین این تحریم‌ها روی فعالیت ما اثری ندارد و با همان شرایط قبلی کار می‌کنیم


احمد مهدوی‌ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اعمال تحریم‌های جدید برروی پتروشیمی و تاثیر آن بر محدودیت صادرات محصولات اظهار داشت: ما  قبلا هم تحریم بوده‌ایم و مشکلی برای صادرات ایجاد نشد، با تحریم‌های جدید هم شاید بیشتر برنامه تبلیغاتی و جنگ روانی را دنبال می‌کنند، بنابراین این تحریم‌ها روی فعالیت ما اثری ندارد و با همان شرایط قبلی کار می‌کنیم. اکنون موفق هستیم و صادرات هم ادامه دارد و باتوجه به اینکه میزان تولید رو به افزایش است میزان صادرات هم روند صعودی دارد.


وی ادامه داد: ما برای مبادلات بانکی با سوئیفت کار نمی‌کنیم و کاری با باز شدن ال‌سی نداریم و روش خودمان را مانند گذشته ادامه می‌دهیم، تحریم‌ها هم از قبل بوده و وقتی بخشی مجددا تحریم شود درواقع یک کار تکراری است و اثری ندارد، بعبارت دیگر ما اکنون بر اساس قواعد تحریم کارمان را انجام پیش می‌بریم.


دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر روند صادرات محصولات پتروشیمی ایران گفت: این درگیری‌ها ترکش‌هایی داشته که بی‌اثر نبوده، دلیل آن هم مسائل اقتصاد جهانی در پی جنگ و همچنین دامپینگ روسیه بوده است اما تاثیرات در حد بالایی نبوده است. 


وی ادامه داد: مثلا در چین قیمت فروش برخی محصولات مثل متانول نسبت به قیمت تمام شده کاهش پیدا کرده که لازم است تدبیر کنیم و مسئله با کمک وزارت نفت ساماندهی شود. 

ریزش شدید نرخ دلار در بازار شبانه
هم اکنون بخوانید


مهدوی‌ابهری درباره تغییر پایه ارزی خاطرنشان کرد: استفاده از ارز غیر از دلار به خریداران ما بر می‌گردد، آنها باید قبول کنند که معاملات با چه ارزی انجام شود چون بهرحال اگر قرار باشد ارز دیگری غیر از دلار و یورو باشد آنها باید تعیین کنند. اما فعلا مبادلات ما بر پایه استفاده از ارزهای درهم، دلار، یورو و تا حدی یوآن صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + بیست =

دکمه بازگشت به بالا