ایدۀ جذاب پست دانش بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ اقتصاد دانش‌بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری شده و همچنین باعث ایجاد فضای رقابت‌پذیر بین محصولات تولیدی در بازارهای جهانی می‌شود.


امروزه اهمیت توسعه، حمایت‌های کمی و کیفی از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان محور توسعه اقتصاد پایدار، بیش‌ازپیش مهم و حیاتی به نظر می‌رسد. توجه به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در چرخه اقتصادی کشور از راه‌های برون‌رفت از شرایط پیچیده اقتصادی در کشور با توجه به مؤلفه‌های اشتغال‌زایی و خودکفایی است.


 


استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان


اخیراً شرکت ملی پست ایران با شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از توان و ظرفیت آن‌ها همکاری داشته است. در حال حاضر از حدود ۴۴ محصول شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده و تلاش شده تا از ظرفیت‌های این شرکت‌ها به بهترین شکل استفاده شود.


بیش از ۳۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در حوزه هوشمندسازی و تحول دیجیتال در شرکت ملی پست ایران شناسایی شده که در اختیار قرار گرفتن این فرصت‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته، این شرکت‌ها با فرصت‌های به وجود آمده می‌توانند خدمات و محصولات خود را در این حوزه آماده‌سازی کنند.


 


تولید محصول بر پایه فناوری و نوآوری


فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان موتور توسعه اقتصادی کشورهای درحال‌توسعه مطرح بوده و به‌عنوان منشأ اصلی اشتغال‌زایی و تسهیل محیط کارآفرینی برشمرده می‌شوند و دارای پتانسیل تسریع در خلاقیت، نوآوری و گشایش فرصت‌های تجاری‌سازی نوین به شمار می‌روند.


در صورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پذیرش ریسک حرکتی این شرکت‌ها در برنامه‌ریزی‌های کوتاه یا بلندمدت می‌توان علاوه بر رفع نیازها، محصولات پر ارزش بر پایه فناوری و نوآوری برای صنایع مختلف تولید کرد.

کشف یک تکنیک جدید برای حذف مواد سمی از آب
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا