چطور در دورۀ محدودیت اینترنت کلاس مجازی برگزار کنیم؟

خبرگزاری برنا- علی پژوهش؛ سال تحصیلی جدید شروع شده و دانش‌آموزان همچنین دانشجویان بعضاً نیازمند استفاده از کلاس‌های آنلاین هستند، انجام این مهم در حال حاضر که اینترنت تا حدی محدود شده است، چطور امکان پذیر خواهد بود.


این پرسشی است که بسیاری از کاربران محصل در دوره‌های مختلف تحصیلی امروز دارند؛ چرا که بیش از آن برخی از دانشگاه‌ها و مدارس از بسترهای خارجی برای برقراری کلاس‌های آنلاین به خصوص دربارۀ کلاس‌های مازاد بر برنامۀ تحصیلی خود استفاده می‌کردند.


باید اذعان کرد که علیرغم مصوبات موجود مراجع ذی‌ربط تاکنون برخی از واحدهای آموزشی از بسترهای غیر بومی برای آموزش غیرحضوری استفاده می‌کردند اما این به معنای ضعف متخصصان داخلی در ارائۀ چنین خدماتی به کاربران نیست، سامانه‌هایی در کشور وجود دارند که امکان چنین کاری را دارند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.


شوکا


shooka.ir


شبکه ویدئو کنفرانس ایران، یکی از سرویس‌دهنده‌های حوزۀ ارتباطات ویدئویی (service provider) در ایران است که ارتباط ویدئویی را به‌عنوان مؤثرترین نوع ارتباط به‌صورت سرویس و فرا سرویس ارائه می‌کند. شوکا این خدمات را همسو با فرآیندهای اجرای امور در کسب‌وکار یا سازمان‌ها و بر اساس نتایج بررسی‌ها و با مشارکت صاحبان آن، طراحی و ارائه می‌کند. سرویس‌های شبکه ویدئو کنفرانس ایران، سودآور، مناسب برای آسان‌سازی کسب‌وکار و افزایش کیفیت کار و زندگی مشترکانش است.


این شرکت توانسته است با حذف تجهیزات پیچیده و گران‌قیمت ویدئو کنفرانس (که درگذشته کاربرد داشت)، فناوری ویدئو کنفرانس را با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری ارتباطات ویدئویی، به‌صورت «کاربرد-محور» و در قالب سرویس (Video Conferencing as a service) در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد.

تشخیص سرطان آسان و ارزان شد
هم اکنون بخوانید


تجربه استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس، برای برگزاری جلسات مجازی و ارتباطات گسترده ویدئویی فارغ از مکان و سیستم‌عامل، هیچ‌گاه آسان‌تر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از این برای افزایش بهره‌وری در سازمان یا کسب‌وکار شما نبوده است.


نیما


nimael.com


همزمان با گسترش ارتباطات آنلاین سبب شد تا این شرکت به فکر بومی‌سازی کلاس مجازی در ایران بیافتد و تجربه جدیدی از برگزاری و حضور در کلاس آنلاین بومی با امکانات روز دنیا را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد، نرم‌افزار بومی کلاس آنلاین و وبینار نیما، محصول تجاری این شرکت است که هم‌اکنون در دسترس کاربران قرار دارد.


اسکای‌روم


skyroom.online 


امروز اسکای روم میزبان ۵۰ هزار سازمان دولتی، کسب وکار، دانشگاه، مدرسه، مدرس و آموزشگاه است که فعالیت‌های ارتباط آنلاین خود را بر این بستر سازماندهی می‌کنند، بر اساس آمار این شبکه برخط در حال حاضر  ۲۷ میلیون کاربر دارد و تاکنون میزبان بیش از ۲۰ میلیون رویداد بوده است.


هجوم و استقبال کاربران، سه سال قبل برای مقطعی برخی چالش‌ها را به وجود آورد و شرکت برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم اقدامات زیادی را انجام داد اما امروز برای میزبانی از مخاطبان خود مشکلی ندارد.


وبرنو


weberno.com


وبرنو یک سرویس برگزاری رویدادهای آنلاین است. شما می‌توانید برای برگزاری موفق یک وبینار (webinar)، وب‌کنفرانس یا کلاس آنلاین در حوزه کاری خود از این سرویس استفاده کنید. وبرنو مدعی است که برای اولین بار در ایران امکان برگزاری نشست‌های آنلاین با حضور یکهزار کاربر همزمان را فراهم آورده تا مجموعه‌های مختلف امکان رفع نیازهای خود را داشته باشند.

تمامی بانک‌ها در ارائه تسهیلات دچار مشکل هستند
هم اکنون بخوانید


روبرو 


rubru.me


در سرویس ویدئو کنفرانس ، وبینار و آموزش مجازی روبرو اعضای رویداد حتی نیازی به ثبت نام در سامانه نداشته و میزبان رویداد می‌تواند با ایجاد یک رویداد و کپی و ارسال لینک آن برای اعضاء، اقدام به دعوتشان کند. هر عضو رویداد هم صرفا با کلیک روی همان لینک امکان ورود به جلسۀ مجازی را دارد.


این سرویس بر بستر اینترنت داخلی استقرار دارد و محدودیت‌هایی که گاهی برای شبکه پیش می‌آید خللی در فعالیتش ایجاد نمی‌کند همچنین ترافیک مصرفی بر این بستر به صورت نیم‌بهاء محاسبه می‌شود. 


سی‌روم


croom.ir


این سامانه نیز بر روی بستر اینترنت داخلی توسعه یافته است و کاربران ضمن بهره‌برداری از آن با امکانات مختلف مورد نیاز برای برگزاری یک کلاس آنلاین باکیفیت روبرو خواهند بود.


قرار


gharar.ir


قرار از سال ۱۳۹۹ با هدف ارائه بستری ساده، با کیفیت و جامع برای جلسات آنلاین آغاز به کار کرد. امتیاز برند «قرار» توسط شرکت «رسید پردازش هوشمند» (سهامی خاص) در مراجع قانونی ثبت شده است، این سامانه همچنین از پلتفرم ویژۀ تلفن همراه برخوردار است.


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۱ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا