قانون آماده پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مردم از حوزه انتخابیه مسجد سلیمان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت‌های قانونی هر چه بیشتر مجلس از این شرکت‌ها، گفت: بدون شک هر کشوری که بخواهد مسیر رشد و پیشرفت را طی کند، قوی‌ترین اهرم و ابزار در این مسیر، همان دانش و فناوری است. شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و همه جوانان نخبه‌ای که در این مسیر فعالیت دارند، بهترین راه برای برون رفت از برخی چالش‌ها و مشکلات اقتصادی هستند. به همین دلیل است که مقام معظم رهبری همواره بر استفاده حداکثری از نیروی انسانی جوان و بانشاط کشور به ویژه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگانی، تاکید دارند.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات خودشان به راه میانبر علمی اشاره کردند، واقعیت این است که ما نیز اگر بخواهیم مسیر توسعه را کوتاه کنیم باید ضمن به کارگیری تجارب ارزشمند دیگر کشورها، کاری کنیم که خود مردم سکاندار اقتصاد و تحولات صنعتی و فناورانه باشند. هیچ دولتی به تنهای نمی‌تواند خود عهده دار همه امور و شئونات اقتصادی باشد و بهتر آن است که اقتصاد، تولید و صنعت به همین جوانان دانشگاهی و فعالان فناور سپرده شود که مشتاقانه تلاش دارند تا دانش خود را در راه اعتلای ایران اسلامی به کار ببرند.


ورناصری با اشاره به موفقیت‌های زمان جنگ به خاطر میدان‌داری مردم، بیان کرد: در زمینه رشد و پیشرفت علمی کشور نیز در سال‌های اخیر به این دلیل موفق بوده‌ایم و کشور توانسته قله‌های علمی را فتح کند، چون از نیروی مردمی و جوانان حمایت شد. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این مسیر گام‌های بلندی برداشته است و ما نیز در مجلس آمادگی داریم تا در چهارچوب قانون، هر گونه حمایت قانونی لازم را از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به عمل آوریم.

واکسن‌های ایرانی تأثیر مثبت خود را نشان دادند/ پرداخت بخشی از مطالبات واکسن‌سازها
هم اکنون بخوانید


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همچنین با اشاره به حمایت قانونی خاص و بسته‌های حمایتی تخصصی به عنوان نیاز اقتصاد فرهنگ و صنایع فرهنگی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قطعاً از این آمادگی برخوردار هستند که با استماع نظرات کارشناسی و دغدغه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و این شرکت‌ها، زمینه تصویب قوانین حمایتی تخصصی‌تر را برای گسترش فعالیت شرکت‌های خلاق فراهم سازند.


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =

دکمه بازگشت به بالا