امروز رغبت کار اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی بالاست

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند صدای ملت ایران شنیده نشود، تاکید کرد: صدای ملت ایران صدای مظلومیت شهدایی مثل حاج قاسم بود و در این زمینه دشمنان در برنامه‌ریزی برای شنیده نشدن صدای مردم موفق نبودند.


به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی در بازگشت از نیویورک در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، مجمع عمومی سازمان ملل را فرصتی برای بیان دیدگاه ها و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دشمنان و معاندان تلاش بسیاری کردند که صدای ملت ایران در آنجا شنیده نشود اما برآوردهای رسانه‌ای بیانگر آن است که دشمنان حقیقتاً ناکام ماندند.


وی ادامه اد: صدای ملت ایران صدای اقتدار و مظلومیت شهدای بزرگ انقلاب اسلامی مثل حاج قاسم سلیمانی، صدای ضرورت رفع تحریم های ظالمانه، صدای تعامل با تمامی کشورهای جهان اعم از شرق و غرب بود.


به گفته رئیس دولت، اجتناب از یکجانبه‌گرایی و اعتراض به استانداردهای دوگانه و چندگانه غرب در موضوعاتی مثل تروریسم، حقوق‌بشر و مسائل هسته‌ای از مباحثی بود که در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد.


رئیسی افزود: حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، همچنین زمینه‌ای را برای بیان مظلومیت ملت فلسطین و ملت‌های دیگر که امروز تحت ظلم و ستم قرار دارند، فراهم کرد.


وی با بیان اینکه دشمنان برای شنیده نشدن صدای ملت ایران در خارج از کشور ناکام ماندند، اظهار داشت: ملت عزیز ما در درون کشور هم دشمنان را ناکام گذاشتند به طوری که امروز جلوه زیبایی از حضور مردم را در همه کشور شاهد بودیم.

امضای نخستین تفاهم‌نامه اجلاس کارگروه مشترک امنیتی ایران و تاجیکستان
هم اکنون بخوانید


رئیس‌جمهور با بیان اینکه حضور امروز مردم جلوه اقتدار و عزت جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: این همان صدایی است که بنده به عنوان خدمتگزار ملت تلاش کردم بتوانم آن را بیان کنم. این همان عظمتی است که ملت بزرگ ایران آفریدند و اقتداری است که شهدای بزرگوارمان خلق کردند.


رئیسی به دیدارهای خود با سران کشورهای آسیایی، اروپایی، امریکای لاتین و آفریقایی اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدارها توسعه روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح شد.


وی ضرورت همکاری جمهوری اسلامی ایران با این کشورها، ارتقای روابط تجاری و اقتصادی را از محورهای گفت‌وگوهای خود با سران کشورهای مختلف اعلام کرد و ابراز داشت: امروز رغبت کار اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی بالاست.


رئیس‌جمهور به دیدار خود با دبیرکل سازمان ملل هم اشاره و بیان کرد: گوترش هم به نقش، جایگاه و ظرفیت بالای جمهوری اسلامی ایران در حل مسایل منطقه اذعان داشت.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا