«گنجشک استخوانی» کتابی با شوخی‌های گاه و بی‌گاه

کتاب «گنجشک استخوانی» درباره پناهجویی روهینگیایی است که در در اردوگاه به دنیا آمده و سعی دارد مخاطب را با شوخی‌های گاه و بی‌گاه با احساساتی که پناهجویان تجربه می‌کنند، همراه سازد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «گنجشک استخوانی» نوشته زانا فریلون با ترجمه بهناز پیری از جمله کتاب‌هایی است که توسط نشر پیدایش روانه بازار کتاب شده است. این کتاب نامزد جایزه ادبی مدال کارنگی سال ۲۰۱۷ است و در زمره رمان‌های استرالیایی قرن ۲۰ قرار می‌گیرد. 


این کتاب از سی و هفت بخش تشکیل شده و در نهایت نیز حرف آخر آمده و در پس آن مصاحبه‌ای با نویسنده منتشر شده است. این کتاب درباره پناهجویی روهینگیایی است که در در اردوگاه به دنیا آمده. این کتاب دارای شخصیت کنایه‌آمیز و بذله گویی مثل ادرک شکسپیر است که البته نویسنده معتقد است: اصلا در فکر خلق اردک شکسپیر نبوده و او خودش راهش را به کتاب باز کرده و مایه تعجب شده است. 


در پشت جلد کتاب آمده است: 


به این امید که همیشه برایمان شانس بیاوری، مراقب‌مان باشی و روحمان را به سمت آزادی هدایت کنی. صبحی پناهجویی است که در اردوگاه پناهندگی به دنیا آمده و فقط زندگی پشت حصارها را می‌شناسد. تا اینکه با دختری به هم ریخته و عجول به اسم جیمی آشنا می‌شود که در سمت دیگر حصار زندگی می‌کند…این داستان، داستان میلیون‌ها انسان است.»


گاردین نیز درباره این کتاب نوشته است: خارق العاده است! کتابی مهم و غم‌انگیز با شوخی‌هایی غیر منتظره و گاه و بی‌گاه. همه چه نوجوان و چه بزرگسال باید این داستان را بخوانند.

جهاد تبیین راهبرد مقابله با جنگ شناختی دشمن است
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا