نقش صدا و سیما در رشد نخبگان چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت‌: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دانشگاهی فراملی است که تمام اقشار جامعه با هر سن و سطح سوادی در بر می‌گیرد و اثربخشی بالایی دارد. در دوره همه‌گیری بیماری کرونا و برای بازگشایی دانشگاه‌ها، با پای کار آمدن صدا وسیما این مسئله به یک مطالبه ملی تبدیل شد.


وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم عرصه علم و فناوری در کشور گفت: در سال ۲۰۲۱ ، تعداد ۷۸ هزار مقاله بین‌المللی از ایران و ۱۱۰ هزار مقاله فارسی‌ زبان منتشر شده که یکی از اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هدایت این ظرفیت‌هاست.


زلفی گل اولویت‌های وزارت علوم را برشمرد و از ارتقا و دستیابی به مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری، آموزش و پژوهش و برون‌داد هدفمند و نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری و شاگرد فناور و نوآورپروری، تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش به‌عنوان اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نام برد.


وی گفت: انتظار داریم همان‌طور که به عرصه‌های مختلف در صداوسیما بها داده می‌شود، علم و نخبگان نیز بیش از پیش مورد توجه مسئولان صداوسیما قرار گیرند.


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

برنامه‌ریزی برای ایجاد ظرفیت جایگزین به دنبال اختلال در پهنای‌باند بین‌الملل از مسیر اوکراین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا