افزایش پایداری مواد فلزی کمیاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ دستگاهی با فناوری بالا و پیچیده که در صنایع مختلفی کاربرد دارد که از آن جمله می توان به صنایع شیمیایی برای تهیه مواد غیرآلی حساس مانند سوخت جامد و غیره، صنعت دارویی برای تهیه انواع آنتی بیوتیک ها، ویتامین ها، واکسن های انسانی و حیوانی و صنعت غذایی برای تهیه پودر گوشت، پودر مایع پنیر، نسکافه و پودر شیر خشک، انواع سبزیجات و غیره اشاره کرد.

این محصول کاربردی توسط شرکت دانش بنیان مهندسی تجهیزات سازان پیشتاز و با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید و بومی‌سازی شده است. این دستگاه کاملا منطبق با شرایط آب و هوایی ایران و در مقیاس آزمایشگاهی طراحی شده است.

نحوه عملکرد این دستگاه به این گونه است که ابتدا محصول مدنظر در دستگاه منجمد و سپس آب آن از راه تصعید خارج می شود. این روش در محصولاتی که به حرارت حساس هستند بسیار کاربردی است و به ماندگاری محصول کمک می کند. دستگاه خشک‌کن سرمایشی با قیمت بالایی در بازار بین المللی به فروش می رسد اما این محصول ایران ساخت شده ارزان و به صرفه در اختیار صنایع قرار گرفته است.

از جمله مزایای این دستگاه می توان به به حفظ خواص و کیفیت مواد غذایی، امکان ذخیره مواد غذایی برای مدت طولانی و امکان نقل و انتقال مواد غذایی در مسافت‌های طولانی اشاره کرد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا