غشاءهای ایران‌ساخت به کمک عملیات تصفیه آمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ سینا مالکی عضو هیات مدیره شرکت سپنتا پلیمر شریف با اشاره به اینکه غشاهای تولید شده در صنایع تصفیه فاضلاب، تصفیه آب خاکستری و بازچرخانی آب برای سیستم‌های بیورآکتور غشایی قابل استفاده است، گفت: غشاهای تخت نسبت به غشاهای هالوفایبر گرفتگی کمتری دارند و به همین دلیل در بیشتر سیستم‌های تصفیه پساب امروزی بکار می‌روند.

 

استفاده از غشاء در صنایع شیرین سازی آب

غشاهای تجاری سپنتا با توجه به کاربرد آن از جنس پلیمر های PVDF و PS با فرمولاسیون خاص تهیه شده و در صنایع مختلف بکار گرفته می‌شوند.

غشا به عنوان فازی که اجزای جدا شونده در محلول با سرعت های متفاوت از آن عبور می کنند در سیستم تصفیه تعریف می شود. در این فرآیند معمولا تغییر فازی صورت نمی‌گیرد و محصولات نیز در همدیگر قابل مخلوط شدن هستند. نیروی محرکه لازم در فرآیندهای غشایی می‌تواند به صورت اختلاف غلظت، فشار، دما و پتانسیل الکتریکی باشد و رند تصفیه را ممکن سازد.

حذف جامدات حل شده، باکتری، ویروس و سایر مواد میکروبی داخل آب در این روش امکان پذیر است.

تصفیه آب آشامیدنی و یا پیش تصفیه به منظور حذف کدورت، جامدات معلق، ویروس، رنگ و برخی مواد عالی، گندزدایی آب های سطحی و زیرزمینی، تولید آب صنعتی از آب سطحی، تولید آب از پساب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب شهری و صنعتی با استفاده از غشا امکان پذیر است.

غشای ایران ساخت یک دوم نمونه خارجی قیمت دارد اما با این وجود از همان کیفیت برخوردار است و توانسته در تست‌های انجام شده، کیفیت خوب خود را نشان دهد.

 

ایجاد ۱۵ فرصت شغلی

کشف کربن متخلخل؛ شکل جدیدی از کربن
هم اکنون بخوانید

این مدیر حوزه دانش‌بنیان افزود: شرکت سپنتا پلیمر شریف تاکنون موفق به ایجاد ۱۵ فرصت شغلی شده است و علاوه بر اشتغال آفرینی، صرفه جویی ارزی و صرفه جویی در مصرف آب، موفق شده است تا یک محصول ایران ساخت با کیفیت که پشتیبانی در دسترسی دارد در اختیار صنعت کشور قرار دهد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + بیست =

دکمه بازگشت به بالا