ساداتی نژاد: اساسی ترین کار ما در بخش کشاورزی، کشاورزی قرار دادی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در مورد اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در یک سال اخیر اظهار کرد: برنامه ریزی‌های جدی در خرید گندم را داشته‌ایم که نتیجه اصلی آن را در سال آینده خواهیم دید و امسال با برنامه ریزی دقیق‌تری قیمت خرید تضمینی گندم را از ۷۵۰۰ تومان در ۳ فروردین به ۱۱۵۰۰ تومان افزایش داده‌ایم. 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین، حمایت در تغذیه خاک را در برنامه وزارت جهاد داشته‌ایم زیرا؛ افزایش کود خاک ها دچار بحران و کمبود شده بودند و در یکسال اخیر به پیشرفت خرید تضمینی گندم از ۴۵۰۰ تن گندم به ۷۵۰۰ تن رسیدیم.

وی ادامه تصریح کرد: در حوزه تولید نگاه حمایتی داشتیم و نتیجه آن معیشت مناسب کشاورز است که از مطالبات کشاورزان ۶۷ هزار میلیارد پرداخت شده است و تا هفته آینده ۱۲ هزار میلیارد دیگر پرداخت خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با توضیح تسهیلات کشاورزان گفت: قراردادی با کشاورز بسته خواهد شد که بانک به عنوان وثیقه قرارداد را قبول کرده و تسهیلات به کشاورز میپردازد و در گذشته خودکفایی گندم نیز وجود داشت اما به صورت دائم نبوده و هدف ما این است که پایداری در تولید گندم برقرار کنیم.

وی در توضیح به مسئله افزایش قیمت برنج گفت: امسال ۲۵ درصد افزایش تولید داشتیم و ضریب تبدیل برنج بسیار بالا بوده است، اما به دلایل اقتصادی و بازرگانی، قیمت توسط شورای قیمت گذاری تعیین می‌شود ولی قیمت برنج به دلیل فصل برداشت رو به کاهش است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: امسال واردات برنج کنترل شده است و حمایت بیشتری از تولید کننده داریم و از شهریور امسال دو میلیون هکتار اراضی کشاورزی را به سمت کشاورزی قراردادی می‌بریم و چهل درصد محصولات کشاورزی در دنیا از طریق کشاورزی قراردادی تولید می‌شود و تلاش می کنیم خودکفایی گندم نان را به پایداری برسانیم.

پیوند موفق قلب جوان ۲۵ساله مشهدی به بیمار ۵۳ساله در تهران
هم اکنون بخوانید

ساداتی نژاد با تاکید بر کاهش خرید برنج و اقلام اساسی از سوی مردم گفت: خرید مردم در اقلام اساسی پس از مردمی سازی یارانه ها، در بعضی از مواد غذایی ۲۰ و برخی دیگر ۲۵ درصد روند کاهشی داشت و در مهر ماه سالجاری آمار دقیقی از مصرف نسبت به سال گذشته ارائه خواهیم داد.

وزیر جهاد در خصوص برنامه برای افزایش درآمد دامداران و معیشت دامداران و ادامه فعالیت آنها تصریح کرد: کشاورزان دام و طیور، در مردمی سازی یارانه ها بسیار تحت فشار بودند و غیرتمندانه در تامین موادغذایی مردم ایستاده بودند و در طرح مردمی سازی، جمع کردن مازاد تولید در اولویت بود که انجام شد و مازاد تولید بازار هم استمرار دارد و برای حمایت از این اقشار، صادرات را آزاد کردیم که بخشی از دام زنده برای صادرات قرنطینه هستندو ما امروز مدافع مصرف کننده و تولیدکننده هستیم و این دو جداشدنی نیست و اگر برای حمایت از تولید قیمت غیر منطقی اعلام کنیم، خرید مردم کاهشی می‌شود و مجدد تولید کننده ضرر میکند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا