چرا تخم‌مرغ‌ گران شده است؟

به گزارش خبرگزاری برنا، قیمت تخم مرغ در بازار تهران به شانه ای ۸۵ هزار تومان رسیده و همین عاملی شده است تا بخشی از مغازه‌های سطح شهر این محصول را در سبد عرضه خود نداشته باشند، آنها می‌گویند افزایش قیمت تقاضا را کم کرده و فروش کمتری دارند.

این قیمت حدود ۱۰ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوبی است که پس از اجرای طرح اصلاح مردمی سازی یارانه‌ها برای تخم مرغ مصوب شد.

به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی سالانه بیش از یک میلیون تن تخم مرغ د ر کشور تولید می شود که بیش از نیاز کشور است و بخشی از آن صادر می شود.

قیمت تخم مرغ پس از اصلاح یارانه‌ها حتی به شانه‌ای زیر ۵۰ هزار تومان هم رسیده بود و وزارت جهاد کشاورزی تحت فشار تولید‌کنندگان، صادرات تخم مرغ را آزاد کرد و پس از آن قیمت صعودی شد.

مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا هفته گذشته نزدیک به ۲۱۰۰ تن تخم‌مرغ خوراکی، بیش از ۷ میلیون قطعه تخم مرغ نطفه دار و ۲ هزار تن گوشت مرغ صادر شده است.

 از سوی دیگر درفصل گرما تقاضا کم است و اصولا نباید قیمت چنین افزایش می یافت به نطر می رسد صادرات عاملی برای گرانی تخم مرغ شده است.

عامل دومی که برای افزایش قیمت تخم مرغ وجود دارد، افزایش هزینه‌های تولید پس از اصلاح یارانه‌ها است که تولید کنندگان و مسئولان وزارت جهاد روی آن تاکید دارند.

مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی در این‌باره می‌گوید: اگر در این روزها افزایش قیمت نسبت به ابتدای سال در بازار دیده می‌شود ناشی از افزایش هزینه تولید بر اثر حذف ارز ترجیحی نهاده‌ها، اجرای طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها و پرداخت مستقیم یارانه به مردم است. 

فرمول جدید افزایش حقوق مستمری‌بگیران چیست؟
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا