وجود ۲۳ نوع مدرسه در کشور ایراد بزرگی است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: با هماهنگی سازمان امور اداری استخدامی، شماری از همکاران ما تحت عنوان ارزیابان حرفه‌ای در حال آموزش هستند. ارزشیابی و امتیازبندی معلمان توسط ارزیابان چک و به هیئت ممیزه می‌رود.


به گزارش ایلنا، قاسم احمدی لاشکی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش ترتیب داده شده بود، گفت: بنا داریم از روز شنبه ۲۹ مرداد ساعت ۱۵ تا روز دوشنبه ۳۱ مرداد ساعت ۱۹، میزبان تمام ۷۳۱ رئیس آموزش و پرورش، ۳۲ مدیرکل، ۳۱ مدیرکل نوسازی مدارس، ۳۱ مجموعه دانشگاهی فرهنگیان و ۳۱ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن اجلاس سران باشیم. 


وی افزود: شعار امسال «آموزش و پرورش دانش بنیان و تحول آفرین، پیشران ایران قوی» است. 


معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از سران قوا و برخی وزراء در اجلاس حضور خواهند داشت، گفت: پنج کمیسیون تخصصی داریم و اولین هدف ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت و معلم در جامعه است. به دنبال اعلام و ارتقای منزلت دستگاه آموزش و پرورش هستیم. 


احمدی ادامه داد: ترسیم و تبیین نقشه راه یک سال تحصیلی حائز اهمیت است. باید برای این یک سال برنامه‌ای هدفمند داشته باشیم. ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در برنامه‌ریزی‌های اجرای سندتحول بنیادین و آغاز سال تحصیلی جدید دومین هدف از برگزاری اجلاس است. 


وی با اشاره به اینکه هدف سوم، تقویت تعامل و همکاری متقابل با دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی برای حل و فصل مسائل آموزش و پرورش است گفت: برای سندتحول بنیادین زحمات فراوانی کشیده شد. آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی سندتحول بنیادین را پیش ببرد. در فصل هشتم سندتحول دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش شده‌اند. 

نحوه اجرای پرونده الکترونیک سلامت در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مطب‌ها
هم اکنون بخوانید


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: کرونا، آسیب‌های جدی به سیستم تعلیم و تربیت وارد کرد. یکی دیگر از اهداف برگزاری اجلاس، بررسی آسیب‌های ناشی از دوره شیوع کرونا و اتخاذ تدابیر لازم برای ترمیم آن است. سیاست نصیب برابر آموزشی نیز امکان تحقق نیافت. 


احمدی ادامه داد: آموزش و توانمندسازی مدیران و کارگزاران نهاد تعلیم و تربیت نیز هدف پنجم است. پنج کمیسیون تخصصی خواهیم داشت و مدیران در گروه‌های ۱۵۰ نفره قرار می‌گیرند.«الگوی حکمرانی و اجرایی‌سازی سندتحول بنیادین»، «عدالت تربیتی و تامین نصیب برابر آموزشی با تاکید بر زیست بوم جدید و آماده‌سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی»، «پایش و سنجش کیفیت یادگیری، نوآوری در محتوا و روش‌های آموزشی مبتنی بر فناوری‌های نوین»، «تحکیم رابطه خانواده و مدرسه و صیانت از کودک در برابر فضای مجازی» و «مردمی‌سازی آموزش و پرورش، تامین اقتصاد پایدار آموزش و پرورش و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان» عناوین این پنج کمیسیون تخصصی هستند. 


وی همچنین بیان کرد که رهبری فرمودند برخی محتواها زاید است و علم نافع باید به دانش آموزان منتقل شود. کتب درسی معمولا یک سال زودتر برای چاپ آماده می‌شوند. این سیاست برای سال تحصیلی آینده مدنظر قرار گرفته و اقداماتی در حال انجام است. ۱۰۲۰ عنوان کتاب درسی داریم و این فرمایش رهبری محور عملکرد سازمان پژوهش قرار گرفته است. 


رئیس ستاد سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور گفت: در یکی از کمیسیون‌های تخصصی، موضوع رتبه‌بندی و وحدت رویه برای اجرای رتبه‌بندی بررسی می‌شود. با هماهنگی سازمان امور اداری استخدامی، شماری از همکاران ما تحت عنوان ارزیابان حرفه‌ای در حال آموزش هستند. ارزشیابی و امتیازبندی توسط ارزیابان چک و به هیئت ممیزه می‌رود و در نهایت رتبه نهایی به ستاد اعلام می‌شود. روسای هیئت ممیزه همان روسای آموزش و پرورش ما هستند که در این کمیسیون نکات لازم را فرا گرفته و به کار می‌بندند. 

نگهداشت نخبگان و ارتقای سطح کیفیت زندگی با دانشکده بیوتکنولوژی
هم اکنون بخوانید


وی افزود: سابقه کاری مدیران آموزش و پرورش در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، ۲۴ سال است. از بین مدیران آموزش و پرورش، ۳۹ نفر خانم و مابقی آقا هستند. از نظر مدرک تحصیلی نیز پنج درصد دارای مدرک دکتری، ۱۰ درصد دارای مدرک لیسانس و حدود ۸۵ درصد دارای مدرک کارشناس ارشد هستند. در اجلاس بیشترین مهمانان از استان فارس با ۶۴ نفر، خراسان رضوی ۵۲ نفر، آذربایجان شرقی و خوزستان با ۴۶ نفر و اصفهان ۴۵ نفر حضور دارند و کمترین مهمانان از استان‌های البرز و قم با ۱۲ نفر است. 


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره ضرورت برگزاری اجلاس گفت: کرونا در این مدت، شکافی را ایجاد کرد و نیاز به هماهنگی و احیای مجدد است که به همین دلیل اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش ضرورت دارد که برگزار شود. 


احمدی با اشاره به تنوع مدارس افزود:وجود ۲۳ نوع مدرسه در کشور ایراد بزرگی است که باید به سمت حل آن برویم. ۲.۵ تا ۳ میلیون دانش‌آموز در مدارسی غیر از دولتی و ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس دولتی هستند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + سه =

دکمه بازگشت به بالا