حرکت سیاسی جدید توییتر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ امروز اخباری دربارۀ شروع برنامۀ توییتر برای حفاظت از سلامت انتخابات میاندوره‌ای آمریکا در رسانه‌ها منتشر شد، بر اساس اطلاعات منتشر از امروز کاربران این میکروبلاگ اجتماعی اجازه ندارند در حساب‌های کاربری خود مدعی تقلب در انتخابات شوند (مشابه ادعاهای طرفداران ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری) یا پست‌های منتشر نمایند که اعتماد عمومی را خدشه دار می‌کند.

photo_2022-08-12_16-56-18

طی ‌انتخابات میان‌دوره‌ای آتی در آمریکا،  تکلیف همۀ ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان، ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا و انتخاب فرمانداران ایالتی مشخص می‌شود، توییتر اعلام کرده است که جلوی انتشار اطلاعات غلط درباره شیوه رای گیری و نتایح انتخابات را خواهد گرفت!

نکتۀ قابل تأمل شیوۀ رفتار توییتر در بزنگاه‌های سیاسی و تفاوت آن در آمریکا و خارج از این کشور است، این پلتفرم در کشور خود کاملاً بر مدار قانون حرکت می‌کند اگر کسی امنیت روانی و فیزیکی آمریکا را دچار مخاطره نماید به طور کامل صدایش قطع می‌شود همانطور که ترامپ در سال ۲۰۲۰ ساکت شد.

باید اذعان کرد که این شبکه‌های اجتماعی برای تأمین منافع آمریکا طراحی شده‌اند و بنا نیست در هیچ زمانی خلاف منافع این کشور عمل کنند، سکوهای مجازی یانکی‌ها در اعمال حاکمیت بر اساس قانون کشور خود تعارفی با کسی ندارند اگر صدایی واقعاً در سطح جهانی اثر خلاف منافع آمریکا بگذارد به طور قطع سانسور خواهد شد، حذف شبکه‌های تلویزیونی ایرانی مانند پرس تی‌وی با چند میلیون مخاطب از بستر شبکه‌های اجتماعی انگلیسی زبان را باید در همین راستا خوانش کرد.

این روزها که بحث توهین یکی از سران فتنه به شهدای مدافع حرم نیز داغ است، بد نیست اشاره‌ای کنیم به رفتار متناقض توییتر با ایران در ایام انتخابات دهمین دورۀ ریاست جمهوری ایران که هر ادعایی بدون سندی دربارۀ ایران را بازنشر می‌کرد و بستری برای هماهنگی تحرکات میدانی ضدامنیتی شده بود.

چرا «بده بزنیم!» تکه کلام پشه است؟
هم اکنون بخوانید

 هیلاری کیلینتون وزیر خارجۀ اسبق آمریکا مدتی بعد از تلاش سیاست‌مداران آمریکایی برای نقش آفرینی توییتر در فتنه ۸۸ پرده‌برداری کرد و صراحتاً از تعویق برنامۀ بروزرسانی و توسعۀ این پلتفرم برای نقش آفرینی در تحولات میدانی ایران بعد از انتخابات سال ۲۰۰۹ میلادی سخن به میان آورد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: علی پژوهش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا