جنسیس G90 2023 رقیب سر سخت مرسدس S کلاس / مقایسه قیمت با رقبای اروپایی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، جنسیس نام تجاری لوکس شرکت هیوندای اولین بار سدان پرچمدار G90 خود را در سال ۲۰۱۷ عرضه کرد. جنسیس فضای داخلی راحت، سواری نرم و پیشرانه قابل اعتماد را با قیمتی بسیار کمتر از سدان های فول سایز دیگر برندهای لوکس مانند مرسدس بنز و بی ام و وارد بازار کرد.

جنسیس قیمت نسل دوم این مدل خودرو در حالی اعلام کرده است که G90 2023 به طور قابل توجهی گران‌تر از مدل قبلی خود است، اما همچنان می‌تواند در کنار مرسدس بنز کلاس S و سری ۷ بی‌ام‌و گران‌‌ قیمت یکی از گزینه‌های مناسب خرید در کلاس خودرهای لوکس باشد.

1

جنسیس G90 3.5T AWD مدل ۲۰۲۳ از قیمت ۸۹ هزار و ۴۹۵ دلار شروع می‌شود و با مجموعه‌ای از آپشنهای استاندارد از جمله سانروف پانوراما، گرمکن و سرکن صندلی‌های جلو ، گرمکن صندلی‌های عقب و آفتابگیر برقی برای سرنشینان عقب وارد بازار می شود.

قدرت G90 2023 از یک موتور ۳٫۵ لیتری V6 توربوشارژ دوقلو (twin-turbocharged) که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند، تامین می شود.

6

جنسیس G90 همچنین با یک سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی عرضه می شود که یک سوپرشارژر الکتریکی است که در کنار پیشرانه ۳٫۵ لیتری V6 توربوشارژ توان خروجی  را به ۴۰۹ اسب بخار و ۵۴۹ نیوتن‌متر گشتاور افزایش دهد. این نسخه از G90 از ۹۹ هزار و ۷۹۵ دلار شروع می‌شود و آپشن‌های اضافی مانند سیستم تعلیق بادی، فرمان چرخ‌های عقب، صندلی‌های عقب با خنک‌کننده برقی و ماساژور و چرخ‌های ۲۱ اینچی نیز برای این خودرو قابل سفارش است.

G90 جدید به طور قابل توجهی گرانتر از مدل ۲۰۲۲ است. قیمت مدل ۲۰۲۲ این خودرو  فقط از ۷۶ هزار و  دلار ۴۵ دلار برای ۳٫۳T Premium شروع شد که از موتور V6 توئین توربوی ۳۶۵ اسب بخاری استفاده می کرد.

دیدار معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با خانواده شهید صیاد خدایی
هم اکنون بخوانید

2

همچنین مدل قبلی G90 بایک موتور ۵ لیتری V8 با قدرت ۴۲۰ اسب بخار با قیمت ۷۹ هزار و ۷۹۵ دلار عرضه شد،

اما با توجه به اینکه تمام G90 های ۲۰۲۳ با شش سیلندر عرضه می شوند، قیمت جدید این خودرو  گرانتر از آئودی A8 مدل ۲۰۲۳ ۸۷٫۵۹۵ دلاری می‌شود، اما همچنان ارزان‌تر از BMW 740i مدل ۲۰۲۳  ۹۴٫۲۹۵ دلاری و مرسدس بنز S500  مدل ۲۰۲۳، ۱۱۲٫۱۵۰ دلاری است.

3

انتظار می‌رود اولین سری خودرو جنسیس G90 2023 تا پایان سال میلادی به بازار آمریکا عرضه شود.

4

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا