کاهش قیمت نفت در پی نگرانی بر سر کاهش رشد اقتصاد جهانی

به گزارش خبرگزاری برنا، این نگرانی‌ها موجب شده علائم موجود از احتمال تشدید خرید و فروش و به تبع آن افزایش قیمت‌ها در بازار نفت جهانی به محاق برود و سیر قیمت‌ها در بازار جهانی نفت دچار کندی شود.

 قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به کمتر از ۹۴ دلار در هر بشکه کاهش یافت. قیمت این سبد نفتی در سه هفته گذشته پیوسته در حال کاهش بوده و این کاهش متوالی در سال جاری میلادی بی سابقه است.

کاهش رشد اقتصاد جهانی در حالی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری میلادی تصمیم خود برای افزایش شدید نرخ بهره بانکی را به اجرا بگذارد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بانک مرکزی آمریکا در حال مقابله با تورم روزافزون در این کشور است که موجب فشار بر سطح تقاضا در میان مصرف کنندگان آمریکایی شده است.

واندانا هاری، کارشناس بازار نفت گفت هرچند قیمت‌ها دچار آشفتگی است وی انتظار دارد روند قیمت‌ها در اثر فشار اوضاع موجود کماکان کاهشی باشد. وی افزود تصمیم بانک مرکزی آمریکا یادآور مشکلات اقتصادی موجود در ذهنیت بازار است.

بازار نفت اخیرا دچار آشفتگی‌هایی نظیر تلاطم‌های شدید و افت نقدینگی بوده و این وضعیت در میانه تلاش سرمایه گذاران برای تنظیم محاسبات خود با وضعیت عرضه و تقاضا پدید آمده است. نفت خام در سال جاری میلادی ۲۵ درصد افزایش یافته است هرچند قیمت‌های فردایی به زیان افزایشی شده که در پی حمله روسیه به اوکراین پدید آمد.

حمله روسیه موجب شد بسیاری از کشور‌های مصرف کننده از گروه اوپک پلاس فاصله بگیرند و عربستان و عراق نفت بیشتری را روانه اروپا کنند. آمریکا حامی تعیین سقف قیمت بر نفت روسیه است تا درآمد نفتی این کشور محدود شود. همچنین قرار است دومین مقام وزارت خزانه داری آمریکا در هفته جاری میلادی به اروپا برود و برای جلب حمایت کشور‌های اروپایی از این تصمیم تلاش کند.

لزوم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه‌های محیط زیست و انرژی‌های تجدید‌پذیر
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + شش =

دکمه بازگشت به بالا