عدم پاسخ واشنگتن به درخواست خانواده خبرنگار الجزیره برای انجام تحقیق مستقل

خانواده خبرنگار مقتول شبکه الجزیره ‌در دیدار با وزیر خارجه آمریکا خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی شدند.


به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خانواده «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شبکه الجزیره که یازدهم مه هنگام پوشش خبری تهاجم اسرائیل در کرانه غربی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست کشته شد، در دیدار با «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا ‌‌خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی شدند، اما دولت آمریکا درخواست‌ها برای تحقیقات مستقل در این زمینه را رد کرد.


بلینکن پس از تلاش نافرجام بستگان خبرنگار الجزیره برای دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا هنگام سفر به خاور‌‌میانه از آن‌ها خواست تا با وی در واشنگتن دیدار کنند.


«لینا ابوعاقله»، برادر‌زاده شیرین پس از یک جلسه یک ساعته با بلینکن در مقابل وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما همچنان خواستار محاکمه و اجرای عدالت برای شیرین هستیم».


وی افزود: «اگر هیچ محاکمه‌ای برای قتل شرین انجام نشود، به نوعی به دولت‌های دیگر چراغ سبز می‌دهد تا شهروندان آمریکایی را بکشند».


لینا تاکید کرد که بلینکن نگرانی‌های خانواده در مورد عدم شفافیت را تصدیق کرد و قول داد که یک کانال ارتباطی بهتر ایجاد کند.


اما وی همزمان گفت که بلینکن به درخواست‌های خانواده برای تحقیقات مستقل ایالات متحده در مورد مرگ شیرین به عنوان یک شهروند آمریکایی پاسخی نداد.


 


انتهای پیام/

درخواست عباس از رژیم صهیونیستی برای موافقت با برگزاری انتخابات فلسطین در قدس
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا