حوزه دانشگاه بر محیط عمومی جامعه تاثیرگذار است

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود.


به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری طرح ملی حامیم با حضور حج الاسلام مهدی فاطمی‌پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها صبح امروز ۵ مردادماه برگزار شد.در این نشست فاطمی‌پور گفت: حوزه آموزش عالی و دانشگاه بر محیط عمومی جامعه تاثیرگذار است. هرچقدر این محیط علمی و دانشی شرایط را بهتر بفهمد و بسنجد و طرح دقیق‌تری برای اداره و آینده داشته باشد، به همان میزان در فضای عمومی جامعه و اداره آن اثر می گذارد.


معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اهمیت محیط علم و دانش و دانشگاه به جهت پیشگام بودن و موتور محرک بودن است و فضای نخبگانی، آغاز حرکت ها و تغییرات و تحولات است و تغییرات از این محیط و جامعه نخبگانی برمی آید لذا مهم است که به محیط علم و دانش و نخبگانی توجه خاص و ویژه داشته باشیم و برای تعالی و رشد آن حساسیت و توجه داشته باشیم.


او با تاکید به اهمیت توجه به تغییرات در دانشگاه ها افزود: اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می شود. دانشگاه اگر در مسیر خودش باشد و مسیر خودش و جامعه را درست تشخیص دهد، جامعه هم در آن ریل ادامه مسیر می دهد و به تحول و شدن و شکل گرفتن نزدیک می شود.


انتهای پیام/

باکو بودجه ۲۰۲۳ را بر مبنای نفت ۵۰ دلاری تنظیم می‌کند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =

دکمه بازگشت به بالا