تشریح برنامه‌های راه‌اندازی باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: اختصاص پذیرش یک محقق پسادکترا و تخصیص سهمیه پذیرش دانشجوی دکترا از طریق استعداد درخشان به انتخاب خود استاد برتر، از جملهحمایت‌های تسهیل‌گرانه برای انجام امور پژوهشی است.


به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، مهدی فکور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در پیش‌نشست تشکیل باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران، هدف از تشکیل این باشگاه را حمایت ویژه از پژوهشگران برجسته دانشگاه عنوان کرد و گفت: در دنیا معمولاً این اتفاق روی می‌دهد و لیست‌هایی تحت عنوان دانشمندان یک درصد و دو درصد منتشر می‌شود و شاید خیلی از دانشمندان تلاش می‌کنند که در این لیست قرار گیرند. 


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: هدف نهایی راه‌اندازی باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران این است که حمایت‌هایی را از پژوهشگران صورت دهد و همچنین بتواند بستر تحقیقات را برای استادانی که شبانه‌روزی برای پژوهش وقت می‌گذارند، فراهم کند. 


او بحث تجهیز آزمایشگاه‌ها، تهیه مواد آزمایشگاهی، جذب دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی توسط اعضای هیأت علمی برای انجام یا تکمیل طرح‌های تحقیقاتی را از جمله این بسترها عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران، بخشی از دغدغه‌های اعضای هیأت علمی در زمینه امر پژوهش، فناوری و کارآفرینی برطرف می‌شود. 


استاد دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران با تاکید بر کسب مرجعیت علمی در منطقه، حرکت در مرزهای دانش را لازمه رسیدن به فناوری و کارآفرینی دانست و تصریح کرد: با تألیف مقالات علمی و حرکت در مرزهای دانش، می‌توانیم به این دغدغه‌ها پاسخ بدهیم. 

احیای ۳۰۰ مرکز علمی کاربردی منحل شده/ ۸۰ درصد مشاغل کنونی تا ۲۰ سال آینده از بین خواهد رفت
هم اکنون بخوانید


فکور در ادامه با تشریح برنامه‌های راه‌اندازی باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران، گفت: عمق دیدگاه ما در این برنامه، ارتقای جایگاه علمی دانشگاه در دنیاست و امیدواریم با راه‌اندازی این باشگاه، بسترسازی لازم برای ارتقای جایگاه علمی دانشگاه صورت گیرد. 


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران افزود: تلاش ما این است که با راه‌اندازی باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران بتوانیم مرجعیت علمی ایران را در منطقه داشته باشیم. 


وی در تشریح چگونگی پذیرش اساتید در باشگاه طلایه‌داران علم، از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این باشگاه در مؤسسه الکتروشیمی دانشکدگان علوم و با مسئولیت دکتر گنجعلی خبر داد و گفت: عضویت در این باشگاه یکساله است و در این مدت، اعضا از حمایت‌های تشویقی باشگاه برخوردار خواهند بود که پرداخت کل مبلغ گرنت در همان ابتدای سال برای رفع نیازهای پژوهشی از قبیل تهیه مواد آزمایشگاهی از جمله این حمایت‌ها خواهد بود. 


 فکور افزود: اختصاص پذیرش یک دانشجوی پسادکترا، سهمیه پذیرش دانشجوی دکترا از طریق استعداد درخشان به انتخاب خود محقق برتر و اختصاص هزینه حمایتی برای تهیه مواد آزمایشگاهی از دیگر مزیت‌های عضویت در این باشگاه است که امیدواریم با مجموعه این اقدام‌ها بتوان در راستای ارتقای مرجعیت علمی دانشگاه تهران حرکت کرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا