اجرای پوشش ارتباطی برای ۱۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در جلسه بررسی وضعیت ارتباطات شهرستان اندیکا که با حضور فرماندار شهرستان اندیکا، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب و مدیر مخابرات منطقه خوزستان در محل سالن جلسات اداره کل ICT استان برگزار شد گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها و مناطق محروم و کمتر برخوردار، در شهرستان اندیکا از ۱۱۷ روستای دارای پوشش ارتباطی، ساکنین ۱۰۶ روستا از محل اعتبارات توسعه روستایی (uso) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای امکانات اینترنت پرسرعت و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات دارند.
وی افزود: این اقدامات با هدف کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان صورت گرفته است، می تواند موجب توسعه اشتغال در این مناطق شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: با ارتقاء و بهینه سازی و تأمین ۱۴ سایت جدید تلفن همراه از محل اعتبارات توسعه روستایی (uso) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط اپراتور اول و دوم، مقرر شد ساکنین ۳۹ روستای شهرستان اندیکا از خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات بهره مند شوند.
وی خاطر نشان کرد: با هدف ایجاد زیرساخت ارتباطی خدمات باند پهن در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته از طریق شبکه فیبر نوری در قالبUSO به میزان ۳۶٫۵ کیلومتر فیبرنوری در شهرستان اندیکا در حال حاضر در دست اجراست.
صالح نساج با اشاره به برنامه های پیش رو در جهت ارائه خدمات ارتباطی به شهروندان استان و به ویژه شهرستان اندیکا تسریع در نصب و راه اندازی سایت های جدید و همچنین ایجاد و توسعه شبکه فیبرنوری روستایی، همکاری و تعامل بیشتر شرکت توزیع نیروی برق و دیگر دستگاههای اجرایی مرتبط را خواستار شد.

مهلت ثبت درخواست مهمان در دانشگاه علمی کاربردی امروز به پایان می‌رسد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا