همواره در اختیار داشتن یک همیار با تجربه و متخصص در زمینه جذب مشتری و افزایش درآمد برای تمام مشاغل لازم و ضروری است. فرقی نمیکند که چه نوع کسب و کاری دارید یا در چه زمینهای فعالیت میکنید. در هر حالت باید با شناخت کامل نسبت به استراتژیهای جذب مخاطب بتوانید با در اختیار گرفتن بازار هدف، از سایر رقبا پیشی بگیرید.
نرم افزار crm چیست؟
بهطور کلی نرم افزار crm با ایجاد یک ارتباط و برنامهریزی از پیش تعریف شده، روابط معناداری را بین فروشنده و مشتری ایجاد میکند. بدین صورت که در نرم افزار مدیریت روابط با مشتری، اطلاعات کاربران ثبت و ضبط میشود. پس از آن دادههای مربوط به نیاز مشتری، نوع محصولات، بازاریابی، فروش و پشتیبانی در یک پایگاه جامع و از پیش تعریف شده جمعآوری میگردد. هدف از این کار دسترسی سریع و آسان به اطلاعات مشتریان است؛ تا با استفاده از آن بهترین و مناسبترین محصولات را در اختیار آنها قرار داد. در واقع این نحوه عملکرد موجب رضایت مشتری میشود و در مدت زمان کوتاه، شاهد افزایش درآمد خواهید بود. به شما پیشنهاد میکنیم هماکنون نسبت به تهیه این نرمافزار جامع و کاربردی اقدام نمایید و یک تغییر و تحول اساسی در کسبوکارتان ایجاد کنید. خاطر نشان میشود که این برنامه تحت عنوان نرم افزار فاکتور نیز مورد استفاده قرار میگیرد و کاربران بهراحتی میتوانند فاکتور اقلام خریداری شده و فروش رفته را بررسی نموده و سود حاصل از فروش را بدست آورند.
ویژگیهای نرمافزار ارتباط با مشتری CRM
نحوه عملکرد بهینه و کارایی منحصربهفرد نرم افزار crm سبب شده تا تمامی اطلاعات مربوط به مشتری، سفارشها و سود حاصل از فروش بهصورت بهروز در اختیار متصدیان مشاغل گوناگون قرار بگیرد. بر همین اساس صاحبان مشاغل با بررسی میزان تقاضا، فروش و قیمت محصولات موجود میتوانند یک برآورد دقیق نسبت به حجم تقاضا و فروش در روزهای آینده بهدست بیاورند. علاوه بر این همیار فروس crm با ساماندهی تیمهای بازاریابی و فروش، موجب ارتقاء سطح کیفی جذب مشتری و افزایش درآمد مشاغل میشود. بههمین سبب با استفاده از این نرمافزار در تمامی ساعات شبانهروز و بدون محدودیت زمانی و مکانی میتوان با مشتریان یک تعامل برقرار کرد و در همه حال محصولات و خدمات خود را بهفروش رسانید. این نکات تنها بخشی از هزاران فایده نرم افزار crmهستند؛ تا زمانی که خودتان از این نرمافزار کاربردی استفاده نکنید، آنطور که باید و شاید با فواید و ویژگیهای آن آشنا نخواهید شد.
از طرف دیگر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (crm) با در اختیار داشتن یک ساختار بهروز و با کیفیت ضمن جمعآوری اطلاعات و ذخیرهسازی آنها، با استفاده از تجزیه و تحلیل معیارهای مهم و تعریف شده بهترین رویکرد و نحوه عملکرد را در اختیار کاربران قرار میدهد. به عبارت دیگر میتوان گفت بیشترین درصد موفقیت در زمینه جذب مشتری و افزایش درآمد به نرم افزار مدیریت برقراری ارتباط با مشتری اختصاص یافته است؛ زیرا تا زمانیکه تعداد مشتری و نیاز آنها شناسایی و مشخص نشود، نمیتوان یک برآورد دقیق نسبت به میزان عرضه و تقاضای محصولات یا خدمات داشت. بدین ترتیب نمیتوان در حد ایدهآل و مطابق با نیاز مشتریان به آنها خدمات ارائه کرد و پس از مدتی شاهد رکورد در زمینه جذب مشتری و درآمد خواهید بود.
رضایت مشتری؛ کلید اصلی موفقیت کسب و کار
طبق تحقیقات و بررسیهای بهعمل آمده به این نتیجه دست یافتیم که کلید اصلی موفقیت در تمامی مشاغل، رضایت مشتری است. تا زمانیکه رضایت حداکثری مشتریان را بهدست نیاورید، موفقیت چندانی در کسب و کارتان نخواهید داشت. از اینرو با استفاده از نرم افزار crm ضمن شناسایی کامل و جامع نسبت به مشتریان و نیاز آنها، میتوانید بهترین روشهای بازاریابی و فروش را انتخاب کنید و با استفاده از آنها رضایت مشتری را جلب کنید. قطعاً استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری میتواند شما را در این راه یاری نماید و ضمن ثبت اطلاعات تمامی مشتریان، با استفاده از تجزیه و تحلیلهای مناسب، بهترین راهکار را در اختیار شما قرار دهد.
به زبان سادهتر روشهای بازاریابی، جذب مشتری و میزان فروش محصولات، حاصل کارکرد مطلوب و مؤثر نرم افزار crm است و تا بهحال نیز موجب موفقیت بسیاری از مشاغل کوچک و بزرگ شده است. متأسفانه برخی از افراد بر این عقیدهاند که بنگاههای اقتصادی بزرگ به این نرم افزار همیار فروش نیاز دارند. در صورتیکه اصلاً اینطور نیست. کسبوکارهای بزرگ امروزی، در ابتدا بسیار کوچک و محدود بودهاند. با شناسایی بازار هدف و نیاز جامعه اقدام به تهیه و ارائه محصول متناسب با تقاضای مصرفکنندگان نمودهاند و هماکنون به این درجه از رشد و ترقی دست پیدا کردهاند. بنابراین برای رونق و ایجاد تحول در مشاغل کوچک نیز میتوان از نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (crm) استفاده کرد. تا پس از آن با جذب حداکثر مخاطب و افزایش میزان فروش به یک کسبوکار بزرگ تبدیل شود.
نقاط ارتباط مشتری با کسب و کار درنرم افزار crm
یکی از روشهای مؤثر برای پی بردن به ارزش و جایگاه نرم افزار crm شناخت کلی نسبت به نقاط اصلی ارتباط مشتریان با مشاغل مختلف است. در اینخصوص ارتباط بین مشتری و کسب و کار به شرح زیر عبارت است از:
– در ابتدا و از زمان شناسایی و انتخاب محصول مشتری کلیه اقدامات بازاریابی را مشاهده میکند.
– برقراری ارتباط مستمر مشتریان با تیم فروش و بازاریابی. بنابراین همواره مشتریان به دنبال دریافت پاسخ سؤالاتشان در مورد محصولات و خدمات متنوع هستند تا راحتتر و سریعتر بتوانند در خصوص خرید و استفاده از آنها تصمیمگیری کنند. در این راستا نرم افزار crm یک ارتباط تنگاتنگ و مستمر را بهوجود آورده و از این طریق مشتریان بهراحتی میتوانند با تیم فروش و بازاریابی ارتباط برقرار کنند. در واقع این نحوه عملکرد موجب موفقیت بسیاری از کسبو کارها در دنیا شده است.
– پیگیری کلیه مراحل فروش در اختیار مشتریان قرار داده میشود. در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری بهمنظور شفافسازی فرآیند فروش، قابلیت پیگیری مراحل ارسال و تحویل محصول یا خدمات برای مشتریان در نظر گرفته شده است. این ویژگی موجب افزایش اعتماد و رضایت مصرفکنندگان میشود و با استفاده از آن میتوان مخاطبان بیشتری را جذب کرد.
– فروش محصولات و خدمات توسط مشتری قطعی میشود. مشتریان با مشاهده کامل قیمتها و پس از آن براساس فاکتور صادر شده، درخواست خود را نهایی میکنند. در اینخصوص نیز نرم افزار فاکتور با صدور سریع اطلاعات مربوط به درخواست مشتری، موجب تسریع فرآیند تصمیمگیری توسط مشتری و ثبت نهایی درخواست خرید میگردد.
همانگونه که مشاهده کردید؛ نرم افزار crm سبب شده تا فرآیند تصمیمگیری، انتخاب و خرید کالا یا خدمات تسریع یابد و مشتریان راحت تر بتوانند محصول و خدمات موردنیازشان را پیدا کنند و مورد استفاده قرار دهند. با این توصیف میتوان گفت؛ نرمافزار ارتباط با مشتری تأثیر بسزایی در افزایش مشتری و در پی آن، دستیابی به درآمد بیشتر دارد. بنابراین بهسادگی از کنار این موضوع نگذرید و برای یکبار هم که شده از این روش بازاریابی و فروش محصولات برای ایجاد یک تحول عظیم و باور نکردنی در کسبو کارتان استفاده نمایید.
علاوه بر مزایایی که در بالا ذکر شد، مزایای دیگری نیز وجود دارد که در ادامه مطلب بعد از معرفی انواع همیار فروش به آن میپردازیم.
انواع همیار فروش CRM
با توجه به تنوع مشاغل و زمینه فعالیت هر یک از آنها، نرم افزار crm نیز در انواع و مدل مختلف تولید شده است. تا کاربران برحسب نیاز نرمافزار موردنظرشان را انتخاب نموده و از آن جهت پیشبرد اهداف شغلیشان استفاده کنند. در این راستا دو مدل اصلی و کاربردی نرمافزار ارتباط با مشتری (crm) بهقرار زیر است:
۱- برنامه crm نصبی
این نوع از نرم افزار crm وظیفه مدیریت، کنترل، نگهداری اطلاعات و حفظ دادههای ذخیرهسازی شده را برعهده دارد. از اینرو با خرید نرمافزار (سی.آر.ام) نصبی، کلیه این خدمات از طریق شرکتها و سرورهای ارائهدهنده، بر روی سیستم شما نصب میشود و بهراحتی میتوانید از امکانات گسترده آن بهرهمند شوید. البته بهیاد داشته باشید که قیمت تهیه، نصب و راهاندازی این نوع از نرم افزارهای همیار فروش بسیار بالا است و مسئولیتی زیادی را برای کاربران بههمراه دارد. بر همین اساس crm نصبی عمدتاً در کسبو کارهای بسیار بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد.
۲- برنامه crm ابری
نرمافزارهای (سی.آر.ام) ابری صرفاً بهعنوان سرویس دهنده در بین کاربران شناخته میشوند. بدین صورت که برخلاف مدل قبل هیچگونه مسئولیتی برعهده کاربر (صاحب کسب و کار) نیست و تمامی خدمات از قبیل مدیریت، کنترل، بهروزرسانی و تأمین امنیت دادهها توسط شرکتهای ارائهدهنده نرم افزار crm ابری است. البته دسترسی به تمام قسمتهای سیستم و نرمافزار برای کاربران آزاد است و میتوانند جهت پیشبرد اهداف کاری اعم از بازاریابی محصولات و فروش آنها از این برنامه استفاده کنند.
مزایای نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری
استفاده از نرمافزار کاربردی و منحصربهفرد crm مزایای فراوانی را برای صاحبان مشاغل مختلف بههمراه دارد. از این رو به بعضی از مهمترین و اصلیترین مزایای نرم افزار فاکتور و مدیریت ارتباط با مشتری (سی.آر.ام) اشاره میکنیم.
۱- ارائه پایگاه دادهای کامل و جامع از اطلاعات مشتریان با قابلیت بهروزرسانی و اعمال تغییر بنا بهدرخواست مشتری یا نیاز کاربر.
۲- پیگیری سریع و بهموقع تعامل با مشتریان.
۳- امکان ارسال پیامک، ایمیل با برقراری تماس با مشتری در کوتاهترین زمان ممکن.
۴- برقراری ارتباط با مشتری و پیگیری فروش کالا و خدمات بهصورت خودکا
۵- نظارت مستمر و پایدار بر شرح وظایف کارکنان و نحوه عملکرد هر یک از آنها.
۶- ارائه گزارشهای دقیق مبتنی بر وضعیت کسبو کار و نیاز مشتری.
برتری نرم افزار crmنسبت به سایر نرمافزارهای فروش
همانگونه در در میانه متن نیز بهآن اشاره کردیم، نرم افزارهای مختلفی جهت بازاریابی و مدیریت فروش وجود دارد. هر یک از این نرم افزارها با توجه به نحوه عملکرد، امکانات و کارایی مزایای متعددی را برای کاربران بههمراه دارند و همین امر موجب برتری آنها نسبت به یکدیگر میشود. در این میزان، نرم افزار crm با بهرهگیری از قابلیتهای خاص نظیر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری جامع و کامل و همچنین تحت پوشش دادن کلیه مشتریان، یک ارتباط مستمر و همیشگی را بهوجود آورده است. این نحوه عملکرد سبب شده تا در کوتاهترین زمان ممکن، بیشترین مخاطب، جذب مجموعههای بازاریابی و فروش شوند و بدین ترتیب کسبوکارهای مختلف رونق دو چندان بگیرند. درواقع کیفیت، کارایی و نحوه عملکرد نرمافزار (سی.آر.ام) در کنار بهکارگیری نرم افزار فاکتور بهروز و منطعف، سبب برتری این نرمافزار نسبت به سایر برنامههای فروش شده است.
جمعبندی
اکنون که با مفهوم نرم افزار crm و نحوه عملکرد، کارایی، مزایای و برتری آن نسبت به سایر برنامههای فروش آشنا شدید؛ میتوانید متناسب با نوع کسبوکار و بازار هدف، از این نرمافزار جامع و کامل بازاریابی و فروش استفاده کنید. مطمئن باشید این نرمافزار شما را تا زمان دستیابی به موفقیت همراهی خواهد کرد و پس از جذب حداکثر مشتری و افزایش درآمد، تا زمانیکه کسب و کارتان پابرجاست، در کنار شما خواهند ماند. بنابراین فرصت را از دست ندهید و هم اکنون نسبت به تهیه و استفاده از نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (crm) جهت داشتن یک کسب و کار پر ورنق و سودآور اقدام کنید.
امید است که مطالب ارائه شده در بالا برای شما مفید واقع شده باشد و ضمن شناخت کامل و کافی نسبت به این نرمافزار بتوانید به یک فرد مفید و موفق در جامعه تبدیل شوید. در مطالب بعدی سعی بر آن داریم تا به جنبهها و مباحث دیگری از نحوه عملکرد و مزایای نرمافزار (سی.آر.ام) بپردازیم.