بیت‌کوین باز هم بی ارزش تر می‌شود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ظاهراً ساکنان وال استریت انتظار دارند که وضعیت سقوط ارز دیجیتال بسیار بدتر شود. طبق گفته ۶۰ درصد از ۹۵۰ سرمایه گذار که به آخرین نظرسنجی MLIV Pulse پاسخ دادند، این توکن به احتمال زیاد به ۱۰هزار دلار سقوط می کند و ارزش آن را تقریباً به نصف کاهش می دهد. بیت کوین صبح روز دوشنبه در نیویورک با ۲٫۴ درصد کاهش به ۲۰۴۷۴ دلار رسید.

بر اساس داده های گردآوری شده توسط CoinGecko، از اواخر سال گذشته، حدود ۲ تریلیون دلار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال نابود شده است. سرمایه‌گذاران خرد نسبت به همتایان نهادی خود نسبت به ارزهای دیجیتال نگران‌تر بودند و تقریباً یک چهارم از بیت کوین به عنوان زباله یاد می‌کنند. سرمایه گذاران حرفه‌ای نسبت به دارایی های دیجیتال ذهن بازتری داشتند اما به طور کلی، این بخش همچنان یک مسئلۀ دو قطبی است: در حالی که حدود ۲۸٪ از پاسخ دهندگان به طور کلی اطمینان کامل داشتند که ارزهای دیجیتال آینده امور مالی هستند، ۲۰٪ گفتند که آنها بی ارزش هستند.

بیت کوین در حال حاضر بیش از دو سوم ارزش خود را از زمان رسیدن به نزدیک به ۶۹۰۰۰ دلار در نوامبر از دست داده است و از سپتامبر ۲۰۲۰ تا کنون به کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار مبادله نشده است.

جرد مادفس، شریک تریب کپیتال، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر، می گوید: «در حال حاضر ترسیدن، نه تنها در رمزارز، بلکه به طور کلی در جهان، بسیار آسان است. او گفت که انتظارات برای کاهش بیشتر بیت کوین منعکس کننده “ترس ذاتی مردم در بازار” است.

خبر خوب و بد برای افراد مسن در ارتباط بین خواب و زوال عقل
هم اکنون بخوانید

سقوط کریپتو به احتمال زیاد فشار بیشتری بر دولت ها وارد می‌کند تا مقررات این حوزه را افزایش دهند. چنین نظارتی توسط اکثر پاسخ دهندگان مثبت تلقی می شود، زیرا می تواند اعتماد عمومی به ارز دیجیتال را بهبود بخشد و منجر به پذیرش گسترده‌تر در بین سرمایه گذاران نهادی و خرد شود.

بانک های مرکزی همچنین در حال بررسی توسعه ارزهای دیجیتال خود برای استفاده در پرداخت های دیجیتال هستند.

اد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda Corp که یک کارگزار ارز خارجی است، دربارۀ این موضوع تصریح کرد: «بیت‌کوین همچنان بخش‌های بزرگی از حوزه رمزنگاری را تامین می‌کند، در حالی که اتریوم در حال از دست دادن رهبری خود است».

انتهای پیام/

خبرنگار: زهراوجدانی 

 

 

 

 

 

 

منبع: bloomberg

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا