۹۴ روستای بوشهر میزبان جدید اینترنت پرسرعت فیبر نوری

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان بیان کرد: یکی از موضوعاتی که با جدیت دنبال می‌شود انتقال فیبرنوری به درب منازل هم استانی‌هاست که در نهایت بار ترافیکی و اختلال در شبکه کاهش و شاهد افزایش سرعت اینترنت خواهیم بود.
وی افزود: مهم‌ترین سیاست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر توسعه عدالت اجتماعی و توجه به تمامی مناطق استان به ویژه روستاها است که با همدلی موجود در استان، مشکلات روستائیان نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.
سملیان بیان کرد: بر اساس آمار وزارت ارتباطات در خصوص وضعیت پیشرفت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) تا پایان سال ۱۴۰۰،استان بوشهر در شاخص درصد خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری و درصد پورت های منصوبه، استان چهارم اعلام شد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با شهرداری بمنظور اجرای طرح ملی فیبر نوری تا درب منازل و کسب و کارها (FTTX)، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در استان به اجرا در آمده است و امیدواریم شهرداری‌ها برای تسریع در این پروژه کمک کنند.
سملیان اظهار کرد: در سال گذشته دومین خط فیبرنوری جزیره خارگ نیز به اتمام رسید و ایستگاه‌های صدا و سیما نیز به فیبرنوری متصل شدند تا از لحاظ مشکلات امنیتی و حملات معاندین با قطعی مواجه نشویم.
وی تصریح کرد: کاربران سرویسهای ارتباطی ، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir، تماس با تلفن گویای ۱۹۵و یا صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵، شکایت‌های خود را از سرویسهای مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

مردم ایران الگویی جدید از مردم‌سالاری دینی را در ۱۲ فروردین به جهان عرضه کردند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 6 =

دکمه بازگشت به بالا